Då börjar vi! Välkommen :)

Det här blir den tredje bloggen jag sätter igång. Jag har haft en politisk blogg, en socialblogg samt nu denna. 

Den första la jag ner då jag upplevde att folk försökte censurera det jag skrev. 

Den andra la jag ner då jag inte orkade med negativiteten. Den handlade nämligen om mitt arbete som socialsekreterare och vissa inlägg var ganska deprimerande. Just nu är jag föräldraledig och försöker hitta glädjen i vardagen istället för att fokusera på det negativa. Med bloggen försökte jag vara upplysande om hur det är att vara socialsekreterare samt ta upp diverse fall jag stötte på i mitt arbete, men jag märkte att med varje inlägg så blev jag själv mer negativt inställd till både arbetet och till klienter.

Denna blogg är tänkt att vara ett ställe jag kan få utlopp för mina känslor, men också en plats för att sprida glädje och väcka frågor. 

Så, då kör vi igång! 🙂

Kommentera

