Mamma, det ser ut som om du ska ha en bebis till….

Sagt av dottern, 8 år. Men tack lilla gumman. Mamma har inte alls dåligt självförtroende vad gäller kroppen redan som det är. Mammamagen är hemsk. Sju veckor efter att ha fått ut lilla bebisen har den fortfarande inte återhämtat sig. Ja, jag var ingen smalis innan, men det är ganska så irriterande att resten av kroppen gått ner. Det enda som är kvar är magen nu och ja, det ser ut som om jag är i mellan 3-5 månaden beroende på om jag ätit eller inte. Hängig är den också och randig. I am Tony the Tiger GRRR!

Ränderna iof är från förra graviditeten. Dottern som kom ut vägde då 4445gram.

” Det här är en stor bebis som jag har i magen” sa jag.

”Nejdå, det är inte säkert” sa barnmorskan.

”Joho” sa jag. 

Ut kom hon som sagt och var STOR. Hon har legat på övre kurvan från start. Huvudet högre och kilona tyngre än sina kamrater. Det nya tillskottet ser ut att följa samma mönster. Tre veckor tidig och 3900gram tung. Ligger redan på den övre kurvan och följer den fint.

Så, för tigern i DIG kommer nu Dagens Glass (mums):

 

Berte glass
Berte glass Kladdkaka, för tigern i dig!
4 thoughts on “Mamma, det ser ut som om du ska ha en bebis till….

Kommentera

