Jag hatar morgonen!!

”Tänk att få vaaaaaknaaa, tidigt en mooooorgoon” sjöng man i högstadiet. Ack, så fel man hade. Morgonen är ett helvete för mig. Jag är aptrött. Det kan ha att göra med att lilla tjejen vägrar att somna förrän klockan halv två, varje natt. Sambon tycker att jag ska lägga mig tidigare så jag får sömn under kvällen. Men det skulle innebära separation inom en månad tror jag då vi knappt skulle få någon tid för varandra efter att han kommit hem från jobbet. 

Anledningen till att jag är uppe idag är att jag ska på återkontroll efter förlossningen till min BM = barnmorska som jag hade under graviditeten. 

Av någon anledning så envisas samhället att gå på morgontid när det borde gå på kvällstid. Jag använder förmiddagarna till att sova ut och jag tycker att samhället borde respektera det. Samhället får annars stå ut med att ha en aptrött kvinna ute på vägarna tidigt på morgonen. Jag minns inte ens hur jag körde hem. Det enda jag minns är att jag funderade väldigt mycket på zombies.

Nu ska jag sova en timme innan jag ska iväg igen. Natti natti!

1000apor.jpg
Glamouramamama?
Kommentera

