Den förvrängda spegeln….

Det som jag tycker är mest läskigt med att ha haft problem med självkänslan vad gäller utseende som ung (och äldre) är att jag inte längre litar på min spegelbild. När jag var som smalast såg jag en tjock person i spegeln och när jag var som tjockast såg jag en smal person i spegeln.

Nu sitter jag där någonstans mitt emellan och vet varken ut eller in.

Ta till exempelv mina två senaste fotografier från igår. 

Jag ser mycket smalare ut på den ena än den andra. Vilken stämmer?

72deb2a61b1fe1e8.jpg
Sanningen?

 

2bf9e54c2df36863.jpg

Eller är bilden precis ovanför sanningen? 

Jag känner inte igen mig i det runda ansiktet så jag bad sambon avgöra. Han sa att jag såg mycket mer rundare ut i ansiktet än vad jag är i verkligheten (och han var helt genomärlig).

Det gör mig lite less, eftersom jag kämpar så hårt för att vara nöjd med hur jag ser ut, men till och med kameran ljuger för mig! Hur ska jag kunna se sanningen när inte ens kameran kan se den ibland?

Till slut och syvendes så är det väl egentligen skitsamma vilken av bilderna som är sanningen eftersom jag ser FIERCE ut på båda! 🙂

Klicka här för att få lite självförtroendeboost. Samt om den HÄR killen kan lägra vackra kvinnor, har vi alla någon att ligga med :). 

Kommentera

