Jag shopping-detoxar!

Jag är den första att hävda att en kvinna inte kan ha för mycket kläder eller skor. Om garderoben är fylld är den helt enkelt för liten!

images.jpg
Lösningen? BYGG UT GARAGET!

Jag skrev ett inlägg för någon dag sedan om hur jag letade kläder för att se SMAL ut i istället för att se SNYGG ut i. Den insikten fick mig att omvärdera min syn på min garderob. Jag kom helt enkelt fram till att även då en kvinna inte kan ha för mycket kläder, så har jag inte ett behov av riktigt så mycket kläder som jag har. Hänger ni med?

Dessutom så vill jag kunna gifta mig nästa år. Vi har räknat ut att bröllopet kommer att kosta runt 30000kr (billigt, va?) och jag behöver spara pengs för att det ska bli verklighet.

Därför har jag lovat mig själv att sälja av det jag inte använder och i samma veva att – SLUTA SHOPPA (aj, det gör till och med ont att tänka det :'(.

Jag får endast shoppa när behov finns. D.v.s. när Stortjej eller Lilltjej BEHÖVER det. Notera att det är skillnad på när vi vuxna kvinnor ”bara MÅSTE ha” och när Stortjej växt ur sina galonisar och därmed BEHÖVER nya annars blir hon blöt.

mban2540l.jpg

 

  Oh really? Vi får se :).

Kommentera

