Hinner du blogga hinner du fanimej duscha…

Tänkte mest lägga till något. I inlägget syftade jag till familjer där det inte finns några komplikationer i form av kolik, förlossningsdepression eller annat. Då kan det självklart vara svårare om inte omöjligt.

Men även som ensamstående hinner du göra det mesta, kanske inte varje dag men några gånger i veckan. Trust me, I know.

Det som stör mig mest är de mammabloggar där mammorna hävdar att de inte hinner duscha/städa/laga mat för att de tar hand om en bebis. Men nog fan hinner de blogga?

Sedan att man väljer att prioritera olika, det är en annan sak.  

Jag tycker det är skittråkigt att laga mat, alltså skiter jag i det. Sambon älskar det, alltså får han göra det istället.

För mig är det viktigt att duscha, alltså gör jag det hellre än att mysa med bebis 24 timmar om dygnet. Det är ok om pappa myser med bebisen istället en stund.

Mammor, stå för att ni hellre prioriterar bort att duscha och skyll inte på bebisen. 

15 thoughts on “Hinner du blogga hinner du fanimej duscha…

  1. De får prioritera vad fasen dom vill så länge de är glada, bara gnäll inte att ni inte hinner, bad excuse 😉

  2. Jag tycker att duschen var den bästa barnvakten ever. Fast bebisar för 11-12 år sedan var kanske mer lättroade ;)Han satt så snällt i sin babysitter och donade med händer, gurglade och skrattade. Jag var en sån där lat mamma som sov när han sov så jag fick allt passa på att duscha när han var vaken.

  3. Jag tycker att var och en får vara som den är. Om man känner att man ”drunknar” av de krav som ”babyn” ställer så gör man det. Man blir inte gladare, eller mer hjälpt av, att någon glatt ropar ut: ”Skyll dej själv!” eller ”Du får fanimej prioritera bättre!”. Det är STORT (för många) att bli mamma första gången. Själv var jag SINGEL-mamma med en kolik-son…..Näe, det är ju underbart kul att du – och alla andra Duktiga Mammor – är så duktiga och mår så bra och är så glada och lycklig – men det är bara att inse: Alla har det inte lika bra, alla mår inte lika bra och alla är absolut inte lika ”duktiga”.

    • Om fler vågade stå för att de inte bryr sig om att duscha/laga mat osv, kanske fler mammor skulle känna mindre press att fixa allting och istället få det lite lugnare? SÅ menade jag, suck, jäkla snabbskrivning…

  4. För övrigt vill jag bara säga att jag bryr mig inte ett skit om ifall de duschar eller inte, varför skrev jag ens^^

  5. Ja men det kan jag hålla med om, hinner man blogga, ja då hinner man säkerligen duscha med 😉 Men i övrigt så förstår jag att innan man kommit in i den nya strukturen, ja då hinner man kanske inte så mycket.Jag hinner till och med duscha med sex barn i hemmet, ja och blogga, plugga, måla, handla, det mesta faktiskt men det kräver ju också planering.

  6. HA ha.. Känner mig ganska träffad!! ; )Bloggade innan om hur jag inte hann duscha pga av skrutten… Fast han totalvägrade babysitter… Men som du säger.. Det handlar enbart om prioriteringar.. När han somnade på kvällen kunde jag ju såklart duscha.. men valde att se tv o blogga den kvart jag orkade vara vaken.. ; )Nu badar vi tillsammans istället! =P(ännu en het FL-diskussionsfråga…)

Kommentera

