Är man en dålig mamma för att man inte pysslar?

Jag tror jag saknar pysselgenen. Jag har nog däremot ett överskott på gosagenen. Jag kramas och pussas gärna med barnen.

Har dock en väninna som är vääääldigt duktig på att pyssla. Jag är imponerad. Hon syr, målar, klipper och klistrar med en rasande fart. Om hon inte blåser glas gör hon smycken.

Till sitt bröllop fixade hon säkert 90% av allting själv – barnens kläder, sin klänning, tårtan o.s.v.

Jag kan inte baka ELLER sy. Jag är däremot GRYM på att lägga in mat i micron.

Jag inser nu att jag är som en tonårskille…..är det illa?

P.S. Glöm inte att gå in och tävla om ett par fina örhängen! Klicka HÄR! D.S.

4 thoughts on “Är man en dålig mamma för att man inte pysslar?

  1. Äsch, jag kan inte heller pyssla, inte kan jag vare sig sy, virka, brodera eller knyppla. Inte fasen kan jag heller slänga i hop en 3-rättersmiddag som smakar gudomligt. Men jag kan så mycket annat. Överrösa mina barn med pussar, kramar o bara vara nära dem då de vill. Jag sjunger med dem, vi kollar tuben tillsammans, vi spelar sällskapsspel and so on!

Kommentera

