Kommer du ihåg din första kärlek?

Jag minns honom. Jag var 13 år och vi var i Argentina och hälsade på släkten. Han och jag hade mötts 10 år tidigare när jag var 3år och han var 4år. Han är son till en av pappas bästa vänner och våra föräldrar bestämde träff ute på ”stan” i Buenos Aires.

När jag såg honom var det som om en blixt slagit ner. Min första och enda tanke var: ”Vi kommer att bli tillsammans!”.

Så kom fjärilarna. De ljuvliga små fjärilarna som fyllde magen och hjälpte mig sväva.

Det tog en dag och sedan kysste han mig. Jag var i sjunde himlen. Jag kände mig vackrast på planeten.

Vår ”romans” varade i en vecka och var en orgie av vackra ord och kyssar. Mitt tonårshjärta var fyllt till bredden av känslor. Jag grät när vi skildes åt. Vi lovade att skriva och det gjorde vi. Men i takt med att tiden gick minskade även antal brev som skickades fram och tillbaka.

Idag är vi vänner på Facebook. Det finns inte en tillstymmelse till romans. Han har växt ifrån att vara den där söte pojken från då och istället blivit en vuxen man med långt hår som spelar i ett band. Han hade idag varit absolut fel för mig. 

Men en sommar i Argentina, fick den osäkra lilla tonårstjejen vara en prinsessa i en ung killes ögon.

e7zx3nnevnzh4ubzkmpv02qgbgehfgh.jpg

6 thoughts on “Kommer du ihåg din första kärlek?

Kommentera

