Jag är rasist….uppenbarligen….

Är inne på ett forum och diskuterar. 

Jag påpekar ett fenomen jag stött på i mitt arbete:

”Mannen och kvinnan är överens om att kvinnan är oduglig till något annat än att ta hand om barnen. Jag gissar att det handlar om kultur då jag träffat några till familjer från andra närliggande länder där kvinnan inte gjort annat än att vara hemmafru och därmed inte känner till något annat.”

Det blir ett jävla rabalder från en deltagare i forumet om att jag är fördomsfull och drar alla över en kam m.m.

Senare läser jag i ett annat forum att samma deltagare håller med en skribent om att arabiska kvinnor är vackrast.

Kontentan av det hela. Det är HELT ok att dra alla utlänningar över en kam om det handlar om POSITIVA egenskaper (ex, medelhavsmän är så trevliga, deras kultur är så gästvänlig) men det är rasism och fördomsfullhet att påpeka något negativt.

Jag lärde mig något nytt.

svenskaflaggan.jpg
Så VACKER!
7 thoughts on “Jag är rasist….uppenbarligen….

  1. Låt mig gissa vilket forum… Hm..Familjeliv?;-)Jag avskyr det, är bara där när jag har PMS hehe för då kan man behöva bli jävligt förbannad och det blir man på två sekunder där inne. Oavsett vad det handlar om så finns det så lustigt folk där att man får spader. 😉

    • Åh, du är synsk? 🙂 Ja alltså, moraltanter finns det gott om, dock blir jag slö på att inte kunna säga något negativt om någon med utländsk härkomst för då är man fördomsfull eller rasist. Säger man något negativt om svenskar är det ju ingen som höjer på ögonbrynen, det är ju HELT ok….?

  2. Det är lättare att bo i Spanien,här kan man säga vad man vill om utläningar utan att nån blir chockad.Här diskuterar man öppet om vilka fördomar man har!Det är inte så bra alla ggr. men det kommer ut och det är bättre att säga som det är än att påpeka 100 ggr…..JAG ÄR INTE RASIST!!Alla kan inte tycka om alla.

Kommentera

