Vem köper märkeskläder till sin bebis?

Kusinen till Lilltjej fick en Moloklänning. Otroligt fin var den, så jag sätter mig och spanar runt på nätet för att hitta en likadan till Lilltjej. Knappar in på en nätbutik och ser att det finns Molo bebisklänningar – jättefina!

Enda kruxet är att de kostar 300kr!!! För så lite tyg??

Ett. Bebisar använder kläderna väldigt lite då de kräks/bajsar ner de så ofta så man måste byta kläder stup i kvarten.

Två. Bebisar hinner knappt använda kläderna då de växer ur dom så snabbt.

Varför köper man så dyra plagg till en bebis?

Säg att man vill ha ett set med Molokläder. Klänning 299, byxor 249kr och en mössa 99kr. Ett set för 647kr (typ?).

Molo är ändå inte ”värst” i sammahanget, fick tipset att kolla in ”How to kiss a frog” och återigen, fantastiskt söta kläder men 359kr för en body??? Vad är den gjord av – små älvvingar??

Är jag snål? 

56780.jpg
så fin men så dyr
10 thoughts on “Vem köper märkeskläder till sin bebis?

  1. Du är verkligen inte snål. Bara förnuftig. Mina tjejkompisar och jag sålde och gav bort/bytte till oss barnkläder. Bara det som var närmast kroppen köpte jag nytt.När de är så små frågar de ju inte efter kläder, men det kommer en dag……vänta bara, så ska du få se….DÅ kommer det kosta skjortan. Ja, du vet ju själv.Min dotter var snabb i vändningarna (tyvärr) och började bestämma vad hon skulle ha på sej redan i 5-årsåldern. Men hon fick inte bestämma i affärer och så, men hon var mycket noga med att färgerna passade ihop redan då.När allt tjat om snygga kläder kom i yngre tonåren gjorde jag mitt bästa för att ge henne snygga kläder men aldrig dyra saker. Hon fick lov att fatta det här med BASIC och FASHION.2 gånger har jag köpt svindyra jackor till henne. Men nu köper hon kläder själv.Att klä en bebbe i dyra modekläder är bara fånigt, tycker jag. Det är ju bara för att skryta och visa upp och jämföra. INGEN kan få mej att tro nåt annat.Det är lite som de där hemska skönhetstävlingarna för småflickor i USA. Usch! Varför har de barn, de där människorna? De kan skaffa hund i stället.Eller helst inte det heller.Kao(Tids nog ska du få se min outfit nån dag,hahaha! Mycket är älskade kläder jag köpt på second hand eller i USA, Sydamerika, Afrika och sydostasien. Det går att göra sköna mixar på det… 😉

    • Va bra, då är det inte bara jag som är knäpp. Jo, stortjej är väldigt bestämd och har för vanan att gå igenom växelvis rosa faser med tuffa kläder typ. Jag vågar inte shoppa till henne själv utan att hon är med för annars blir det bara sådant som hon sedan inte använder och det finns tyvärr ingen större marknad för hennes kläder.Jag skulle gärna se din outfit, låter spännande ;).

  2. Jag har köpt barnkläder till vettiga priser…och fått ärva en del också.Köpte en söt klänning/tunika på Lindex i höstas, men jag tror inte att den kostade mer än 149 kr.Har t.o.m. köpt billigare vinteroveraller…men det gör jag inte om. Visst, jag kommer inte att köpa de dyraste overallerna…men kvalitet är viktigt vad gäller ytterkläder till barn som kan gå.

  3. Jag har köpt Molo och andra märken… men via tradera, ofta helt nya..ibland obetydligt använda.. och mycket,mycket billigare! Oftast blir det billigare märken, precis lika bra…

    • Ja, jag spanar nu runt på Tradera för en Moloklänning, för de är fasligt söta ändå och jag är så sugen på en.

  4. Jag älskar Molo och har köpt en del av dessa till Lilltarzan, min favvo är deras jackor med stickade vantar som fickor. Handlade inget om att skryta eller visa upp, mode är ett stort intresse för mig så då är det ju självklart att jag även tar det intresset till Lilltarzan. Tycker det är tråkigt att man alltid ska vara så snusförnuftig som mamma. Fram med snygga kläder och stoj och lek i trädgården. Allt behöver inte alltid vara så förnuftigt 😀

    • Jag älskar också mode :), men känner att jag inte riktigt har råd att fippla med för dyra plagg till en bebis. Jag tror det säkert finns de som vill skryta eller visa upp, men det är ju upp till var och en. Frågan var vem som köper dessa dyra kläder till en BEBIS som kanske använder plagget en/två gånger. Jag tror att för min del så blir det att köpa en Moloklänning begagnat iaf. Då har jag uppfyllt min modekvot på ett förnuftigt sätt ;)Sedan som jag skrev ovan, det hänger lite på hur ens ekonomi ser ut. Har man hur mycket pengar som helst så är 300kr en droppe i havet.

Kommentera

