Jag kan inte förlåta…

Jag är långsint. Jag vet det. Jag har vetat det länge att jag har svårt att förlåta.

När det gäller min dotter vet jag inte om jag någonsin kommer att förlåta. Det är jag som får ta konsekvenserna av andras idioti när det gäller henne. Det är mig hon skriker på när hon är arg över att ha blivit lämnad. Det är mig hon kryper in till på natten när hon haft en mardröm och känner sig liten och ensam. 

Ja, jag gjorde valet att gå, men han gjorde valet att försvinna.

Jag försöker förlåta och gå vidare och ibland tror jag att jag gjort det.

Men så ser jag en bild och ilskan väcks till liv.

Men så gråter Stortjej och tigern i mig får lust att kasta en flaska på honom.

Nej, jag kan inte förlåta, inte ens mig själv.

One thought on “Jag kan inte förlåta…

  1. Det är svårt att förlåta,men ibland är det bättre att lära sig att leva med det som har hänt,detta gör oss starkare.Tro mig.Man gör det bästa man kan.Vissa män vill inte ta ansvar för nåt.En sak är säkert hon kommer att vara stolt över dig den dag hon är vuxen.Fast du märker inte det idag.Du har ingenting att förlåta dig själv för.<3

Kommentera

