Pride borde inte finnas….

Idag drog jag på Lilltjej en regnbågsbody och kom då att tänka på Pride och hur man firar homosexuellas rättigheter en gång om året.

Det jag känner spontant är att den dagen egentligen inte ens borde finnas. För vid det här laget, 2011, borde alla vara vana vid att homosexualitet är en helt normal läggning som funnits…..alltid.

Jag förstår mig inte på motståndare mot homosexualitet. Argumenten är så meningslösa.

”Ett hot mot kärnfamiljen”

Ja, det är väl isåfall ensamstående föräldrar också? Särbos då? 

”Det blir inga barn gjorda”

Kanske inte på konventionell väg men tänk på alla föräldralösa barn som skulle kunna få en familj som verkligen önskat sig ett barn om man tillät homosexuella att adoptera? Dessutom, hur många barn blir gjorda när man använder kondom m.m. ska vi förbjuda det med?

”Det är äckligt och onaturligt”

Hur jävla naturligt är det med oralsex och analsex då? Munnen äter man med och analen bajsar man med. Dessutom, vad tusan har folk med att göra vad andra har för sig i sängkammaren, så länge man inte skadar någon som inte vill bli skadad då förstås? 😉

Det är där jag egentligen stör mig mest. För det är ju inte så att homosexuella har öppet sex på gatan så alla kan se? Så varför störa sig på hur någon har sex? Eller vem någon blir förälskad i?

Love is love. 

Idag är jag stolt över att vara en människa som inte bryr sig om andras läggning.

8 thoughts on “Pride borde inte finnas….

  1. Mycket bra, håller helt med dig! Varför ska inte andra människor få leva sitt liv som de vill?Jag skulle bli jätte- arg och sårad, om någon kom och talade om för mig hur jag ska leva mitt liv!Och som du skriver: Love is Love……..

    • Precis, så länge man inte skadar någon så förstår jag inte varför andra har rätt att lägga sig i vem någon är förälskad i…?

  2. Det tummar vi på.kärlek är Kärlek är Kärlek. Hur man än vrider och vänder på det.Och Kärlek, det är gott det.

Kommentera

