Helvete vad jag blir sur.

Min dotter liknar MIG och ingen annan. Stortjej, liknade pappa när hon var liten och det störde mig länge, eftersom pappa inte finns med i bilden. Nu på senare år har hon börjat likna mig, men eftersom hon är blond och blåögd blir folk förvillade och tycker hon liknar pappan även om det också håller på att ändras.

Nu när Lilltjej kommit har jag, vad som känns som tusen gånger, påpekat att hon ser ut som mig när jag var liten. Det såg vi redan vid ett 3D-ultraljud att hon gjorde. Mina föräldrar som sett mig som bebis (naturligtvis) säger att hon är jättelik mig och nu senast fick svärmor/far se bilder på mig som bebis och jo, Lilltjej är väldigt lik mig.

Ändå finns det dom som säger att hon liknar sambons syster och det stör mig som fan. Hon har precis fått en egen bebis som kan likna henne istället. Jag vill att MIN bebis ska likna MIG.

Vet inte ens varför det stör mig? Kan någon förklara?

P.S. Hittills är det FEM personer som tävlar om att vinna ett par örhängen. Tävla du med! :)D.S.

Kommentera

