Nej, man kan inte vara vän med sina ex…

iaf inte om man är som mig.

Jag har haft tre långvariga pojkvänner och jag är inte vän med någon av de tre. Av olika anledningar. 

Pojkvän 1. Vi träffades i gymnasiet och var tillsammans i tre långa år. Vi gjorde slut vid säkert 3-4 olika tillfällen och blev ihop igen. Vi spelade i samma band. När jag träffade min andre pojkvän började min och ettans vänskap att plana ut. Till slut så kickade han mig från bandet via MAIL. Då hade vi varit vänner i 8 år och han kunde inte ens ta och ringa mig och berätta. Då kände jag att han egentligen inte brydde sig. Idag är vi vänner på Facebook, men jag tror mest han har mig som vän där för att kunna 1: promota sitt band och 2. för att visa att han har mycket vänner. För de försök jag gjort till att träffas och hitta på något har för det mesta slutat i nada. Allt gott i slutändan ändå.

Pojkvän 2. Pappa till Stortjej. Förhållandet var dåligt och vi separerade när Stortjej var 9 månader gammal ungefär. Separationen följdes av bråk och konflikter som slutade upp i tingsrätt. När han erbjöd mig att ”få” Stortjej om han slapp betala så mycket underhåll försvann all empati jag kan ha haft för honom. Jag sa ja, tog Stortjej och krävde fullt underhållsstöd via försäkringskassan. 8 år senare har han knappt kontakt med Stortjej. Jag hoppas kunna fixa att vi kan ha en vettig relation någon dag, för Stortjejs skull, men det känns för infekterat fortfarande , 7 år senare.

Pojkvän 3. Ljög och utnyttjade mig. Efter 5 års tid som pappa till Stortjej valde han att försvinna helt när jag lämnade honom. ”Han mådde så dåligt” sa han. Ja, och Stortjej då, hur tror du hon känner sig när du bara försvinner? Mannen är 35 år gammal och ser till sina behov först och främst…moget.

Nej, jag kan inte vara vän med mina ex av olika anledningar. Störst av allt är nog att jag är för långsint. De som sårat min Stortjej kan jag inte förlåta och då blir det svårt att ens prata med dom. Jag tror inte jag skulle kunna vara vän med min nuvarande heller, mest för att jag inte kan se honom bli mitt ex någonsin.

One thought on “Nej, man kan inte vara vän med sina ex…

  1. nej man ska inte va vän med sina ex..det tycker inte jag i alla fall..men det är många som anser annorlunda har jag märkt…

Kommentera

