Skulle du bli ihop med en uteliggare?

Apropå Fröken Jennys inlägg.

Nä, tänkte väl inte det.

Ekonomi spelar roll när man väljer partner, precis som utseende gör. Låt oss inte hymla om det. Har man inte det ena ska man helst ha det andra.

Sedan är smaken som baken och jag tycker, till skillnad från Jenny att Prins William inte är särskilt ful. Inte heller skulle jag säga till min man att skaffa hårinplantat om han tappade håret även då jag tycker det är ganska så osexigt. Han skulle se ut som ett ägg om han rakade av allt så det är inte något alternativ.

Så.

uteliggare-ninjas_132901397.jpg
Han har åtminstone humor…eller så är detta väldigt tragiskt…
8 thoughts on “Skulle du bli ihop med en uteliggare?

  1. TYVÄRR kan jag säga att jag aldrig har brytt mig om pengar och sånt när jag blivit kär….Jag har i princip BARA sett till det inre och givetvis också har jag tyckt att dom haft ett attraktivt yttre….men frågan är om jag inte hade kunnat bli ihop med en uteliggare OCKSÅ när jag var yngre….för jag har verkligen inte brytt mej om saker och pengar….och skulle ALDRIG ta någon för pengar eller kändisskap eller för något sådant ytligt! Och det kan jag verkligen LOVA, för sån är jag! Ibland tycker jag nästan: Tyvärr. För visst är livet mycket enklare om man har pengar…..

    • Tja, du har fortfarande chansen att ragga på uteliggare, de blir ju fler och fler i Sverige :(Jag blev ju tillsammans med en föredetta narkoman som levde på sjukersättning och inte såg speciellt bra ut men var väldigt snäll. Sedan visade han sig vara en idiot, men tja, jag lärde mig något iaf. Ska jag bli ihop med en idiot kan han åtminstone ha pengar så jag slipper kämpa ekonomiskt själv.Med sambon har jag dock haft tur, stabil ekonomi OCH sötnos. Lucky me 🙂

  2. Det skulle jag säkert : om han inte var en nedgången alkis eller knarkare eller svårt psykiskt sjuk, så jag drog på mej problem. Om jag älskade honom för den han är och att han är just en sån jag vill ha i sitt hjärta och själ.Det finns ju helt ”normala” personer som är hemlösa.Det är också lite skillnad på hemlös och uteliggare. Så jag säger JA, KANSKE! Precis som med vem som helst, även en karl med jobb och bostad, handlar det ju inte o det i första hand. Pengar, lyx och status imponerar inte på mej.Kao

    • Jo, klart det finns ”normala” personer som är hemlösa. Men att vara hemlös betyder inte att man är uteliggare, jag menar uteliggare som i HOBO som på bilden.

  3. Nej. Inte för att de inte har pengar utan för att tja, man blir inte uteliggare bara sådär.Och eftersom jag tycker att driv och ambition är attraktivt – och nej det handlar inte om karriärambitioner att bli chef och köra dyr bil utan om ambition att åstadkomma vad det nu är man vill med sitt liv. En fattig ambitös eko-bonde hade kunnat vara lika attraktiv som någon annan. Det är lågan jag är ute efter. Lågan och att veta var nästa mål mat kommer ifrån. Det uppskattar jag också. 😉

Kommentera

