Varför blogga?

En bekant på facebook skriver att han inte förstår varför folk verkar ha behov av att blogga om sitt liv. Jag menar att det kan vara olika. Vissa har behov som de känner kan fyllas via bloggen. Ett sätt att nå ut till andra och se om det finns likasinnade. Medan andra ser det som en dagbok eller ett tidsfördriv. 

Vad gäller bloggandet så känner jag:

”Stör du dig, så är det ganska enkelt att undvika att läsa”

”Om du stör dig på någon annans behov av att skriva av sig, behöver du nog skaffa en större förståelse för andra människor”.

Själv skriver jag för att jag tycker det är kul. Ibland är det mest en tanke jag vill dela med mig av till någon/ingen. Ibland är det mer terapeutiskt i det att jag funderar på varför jag gjort si och så. Ibland är det för att starta en diskussion. Det är ok om ingen läser för jag gör det för min skull. Kommentarer och antal sidvisningar är bara en bonus.

Varför skriver du?

One thought on “Varför blogga?

  1. Från början var det ett rent tidsfördriv, nu är det för att jag får möjligheten att dela mina tankar och funderingar med andra. Plus att det är skönt att bara skriva lite trams ibland.

Kommentera

