Jag kör ingen diet, jag kör min grej!

Jag gick ner mina graviditetskilon i rasande fart efter förlossningen. På två veckor försvann 11kg. Helt bisarrt fort. Magen är dock kvar och jag går nu upp och ner ett kg hela tiden. Jag gör inget speciellt egentligen men tydligen så äter jag och rör mig PRECIS så mycket att det ena tar ut det andra…helt fantastiskt. Det borde forskas på mig. Nu har jag sås mått börjat ta tag i detta och det här är min plan: 

Någorlunda tallriksmodell
Unna dig någon gång, inte varje dag.
Inget godis eller snacks hemma
Växelträning, typ blanda zumba/simning/promenader/sex 🙂
Skaffa måttband och mäta för att slippa stirra sig blind på vågen som gärna bara visar ”f**k* youuuuuu”

Ja, vi får se hur det går. Har varit överviktig sedan jag var 19år så det är länge nu. Men bort ska kg. Jag vill slippa se fladderarmar och putmage på mina bröllopsfoton! 🙂

5 thoughts on “Jag kör ingen diet, jag kör min grej!

  1. Mitt mål är att gå ner 11 kg efter att graviditetskilona rasat av mig. Jag vill också vara i bra form på mina bröllopsfoton. Om allt går som det ska så blir det bröllop för mig och sambon sommaren 2013 :-)Efter förra graviditeten uppptäckte jag, någon dag efter hemkomsten från BB, att jag hade tappat alla gravidkilon 🙂 Hoppas, hoppas att jag har samma tur denna gång.

  2. Det låter hur bra som helst. :-)Jag gjorde också sådär, allt rasade av mig på en gång. Det var efteråt jag lade på mig, när jag drabbades av förlossningsdepression av det grövre slaget, som jag gick upp. 20 kilo på 3 månader, tack så mcyket – och DET fick jag inte bort. Förrän nu, nu går jag ner igen. Har tappat 9 kg sen i januari och ska ner 13 till. Så får jag se om jag vill ner mer eller inte.Lycka till!

    • Tråkigt att du drabbades av förlossningsdepression. Går ju igenom samma sak nu själv. Inge kul alls. Om man nu ska drabbas av depression kan man ju drabbas av en sådan som man går NER i vikt av istället? 😛

  3. Håller tummarna för dig!!!;)Jag försöker oxå, ingen mjölk,ingen bröd,pasta,potatis.Men mycket kött och visa grönsaker.En gång i veckan äter jag vad jag vill!Lycka till!!

Kommentera

