Jag är hellre för smal än för tjock!

Sorry, men det är så jag känner. När jag ser den här bilden på Michelle Monaghan så tänker jag, ”hon är alldeles för smal”. Men samtidigt: för smal för vadå? Hon kanske äter jättehälsosamt och tränar mycket? Hon kanske orkar klättra upp för klätterväggar och springa milen? Saker som inte jag orkar. Jag är hellre så ”sjuk” som folk tycker att hon ser ut att vara än så tjock som jag är. Jag hittar hellre kläder att ta på mig i alla butiker än att begränsa mig till några få. Jag shoppar hellre en trekantsminibikini än en slimmande baddräkt. Är andra nöjda med att vara överviktiga så fine, det är upp till dom. Men jag är hellre underviktig än överviktig. 

Oavsett så är jag ju skitviktig! 🙂

db31d5bbd0402f77.jpg

19 thoughts on “Jag är hellre för smal än för tjock!

  1. Men nog kan du väl ha bikini även om du inte är underviktig?Själv är jag nog helst normal. Alla är vi olika.

    • Jag kan absolut inte använda en trekantsbikini efter att ha fött barn, magen ser för jäklig ut. Men en vanlig bikini går nog an. Trekants bikinis är för låga… 😦

  2. Nope. Jag har varit underviktig. Är nu överviktig.Jag är hellre lite lagom överviktig än för mager, faktiskt.Men jag siktar på att bli lite sillmjölkigt normalviktig, helt enkelt. I den övre kanten av normalviktig. 😉

    • Ja, alla har vi ju lika mål. Jag har också varit underviktig och överviktig oc jag skulle ta underviktig vilken dag som helst. Känner mig inte bra i denna kropp alls. :)sillmjölkigt var ju en fin beskrivning 😉

  3. Det där med under- och övervikt handlar ju väldigt mycket om generell hälsa. Båda grupperna har ökad risk för sjukdomar, överviktiga för t.ex. diabetes och hjärt-kärlsjukdom, underviktiga för benskörhet. Så jag håller med Trollan. Lagom är bäst.

    • Jag pratar inte om hälsan. Man kan se ”normal” ut, vad nu det är, och ha kass hälsa också. Jag pratar rent utseendemässigt vad jag föredrar.

  4. Nja, jag blev ”för smal” när jag ammade ewelina. O först nu när hon e 15 månader har jag snart nått min inskrivningsvikt… Alltså på 8 månader har jag snart lyckats gå upp 6 ”ynka” kg. Så när folk säger att det e svårt att gå ner, så tänker jag att det e minst lika svårt att gå upp. Inge roligt att känna sig som ett vandrande skelett! Sen så tycker även folk att när man e smal så e det tydligen mer okej att påpeka att man e för smal än att säga till en tjock att den e för tjock… Även om det ofta e lika jobbigt att höra(kan jag tänka mig, har aldrig vart för tjock)…

    • Alla har vi olika ideal som vi önskar se ut som, och inget utav de är väl egentligen fel tänker jag. Jag tycker du är fin så som du ser ut, men det är egentligen oväsentligt vad jag tycker eftersom det är det du känner inför ditt utseende som är de viktiga. Och om du är skitglad över att ha gått upp 6 kg så blir jag glad för din skull! 🙂

  5. Huvva!! Jag ser då hellre ut som jag gör nu än sådär! Hon ser riktigt äcklig ut…I’m sorry, men en frisk människa ser INTE ut sådär!Men jag fattar vad du menar 😉

    • Alltså, jag känner folk som ser ut så naturligt och de är fullt friska och de blir överledsna när någon säger att de ser sjuka ut eller ifrågasätter om de äter ordentligt. Se t.ex. Jennifers kommentar ovan.Men det är ju olika, alla har vi olika ideal helt enkelt och jag tycker du är grym som kämpar för att nå ditt 🙂

  6. Hon har inte alltid sett ut sådär…så det där är inte naturligt. Jag är nog hellre överviktig med former, bröst och rumpa än ser ut som ett benrangel.Många av dem har ju också svårt för att gå UPP i vikt och vill göra det.Som överviktig kan man alltid banta och gå ner till en SUND nivå (inte BMI 18 tex…)Men som supersupersupersuper anorektikersmal så kan man inte alltid gå upp. Så näe, jag är ser hellre ut som jag gör nu än att vara för smal. Det ser inte bra ut.Men ja, alla har olika ideal! Men, hon är inte sund. Kroppen mår inte bra av att vara underviktig heller. Det är nästan lika farligt som att vara tjock.

    • Fast vinkeln säger ju mycket. Hon står ju vriden på ett speciellt sätt och det kan ändra hur smal hon ser ut också. Det är oväsentligt tycker jag om hon äter sunt eller inte, det är frågan om att jag hellre SER ut som hon än mig själv. Sedan kanske jag är tio gångare sundare, men det är inte poängen i detta.

  7. Googlar man lite bilder på henne så hittar man dels bilder där hon är mer normalviktig, hur normalviktig man nu tillåts vara i Hollywood, men framförallt hittar man henne som ”thinspiration” på pro-anorexia-siter. Oavsett om just hon mår kalasbra eller inte så tycker jag att man kanske borde fundera ett varv till huruvida det är något ideal att se ut på ett sätt som hetsar anorektiker att svälta sig själva till döds.Jag är glad åt att jag nu äntligen som trettioåring har nått till en punkt i livet där jag äter mat för att må bra och tränar för att hålla mig frisk istället för att arbeta för att tillfredsställa andras uppfattning om hur jag borde se ut enligt deras ideal.Huvudsaken för mig är att jag mår bra – inte ifall någon annan uppskattar hur jag ser ut.Det önskar jag alla, oavsett hur de sedan ser ut, faktiskt.

    • Toppen för dig tycker jag. Jag är glad att jag som 30-åring nått till en ounkt i livet där jag äter för att må bra och tränar för att var sund. Det tar inte ifrån det faktum att jag hellre ser smal ut än överviktig ut. Man kan vara sund oavsett storlek. Det här är enbart en utseende fråga. Min sambo tycker jag är superläcker som jag ser ut nu. Det tycker inte jag, så hade jag strävat efter att tillfredställa honom hade jag fortsatt äta snask och struntat i träningen…..

Kommentera

