Vad har du för dolda talanger?

Jag tycker om att upptäcka saker. Ibland är det via resor, böcker eller något annat. Men mest roligast är att upptäcka något om en person, tycker jag. Som när en datanörd visar sig vara väldigt duktig på mat , ja en gourmet kock t.o.m. Eller när en vän som är så snäll och söt visar sig ha en talang till att skriva sexuella alster. Det är extra roligt när det är något som inte stämmer med den bilden man har av personen.

Jag kan t.ex. sjunga. Riktigt bra dessutom. Jag musicerade i säkert 13 år innan jag tog en paus. Jag kan även spela tvärflöjt. Jag brukade skriva noveller förr i tiden. Jag blev t.o.m. publicerad när jag var 15år.

Det är mina talanger som legat dolda. Sådana som jag la åt sidan när vuxenlivet kallade och menade att jag behövde en god ekonomi och en stadig grund att stå på. Det är skitkul att få tillfälle till att ta upp dom igen.

Jag bara njuter för tillfället :).

One thought on “Vad har du för dolda talanger?

  1. GRATTIS! Att sjunga är verkligen en underbar livsgåva. Det bästa av allt. Jag kan i.a.f mata (tama) elefanter med jornötter från mun till snabel och rida på /dansa med delfiner. Det är kul, men det är det flera som kan.Ha en fin helgKao

Kommentera

