Hur kan man överge sitt barn?

Jag har haft stunder då jag vara känt att ”nej, nu orkar jag inte med henne”. I mina mörkaste stunder har jag funderat på hur jag ska planera min resa bäst för att ingen ska hitta mig när jag flyr från allt var föräldralivet heter. Jag har varit så trött så jag bara känt att jag VILL inte vara mamma längre. Jag har önskat bort mig själv från allt flera gånger.

Men hur mörka än tankarna blir, kommer jag ALDRIG göra verklighet av dom.

Jag kommer aldrig överge mina barn.

Hur gör man när man väljer bort att vara förälder? 

10 thoughts on “Hur kan man överge sitt barn?

  1. Jag kan inte heller förstå det…Men de som gör det är nog sjuka på något sätt eller har missbruksproblem! Ha en fin tisdag. Kram

    • Det värsta är att jag känner till att kvinnan som gjort detta varken har missbruksproblem eller är sjuk, hon orkar inte med ungen längre. Hon orkar dock med sina andra två barn….

  2. Ja du, ett ex till mig lämnade sina barn hos sina 2 fd fruar då han flyttade 27 mil ner hit.Nu har han flyttat än längre bort, ner till södra sverige o hans nya tjej.

    • Ja du, har ju själv erfarenhet av män som skiter i sina barn, men jag blir inte klokare på hur man kan göra det för det…… 😦

  3. Undrar om man verkligen mår helt bra när man endast orkar med två av sina tre barn? Frågan är ju också om man verkligen orkar med de andra två?

  4. Jag tror inte alltid att det är så svart/vitt.Det kan finnas de som !väljer bort” att vara förälder för att de anser att de själva inte kan ge det barnet behöver. I händelse av psykisk sjukdom eller annat som gör att de anser att de inte kan ta han om det barn som de älskar men vill ge det bästa som de kan förmå.På sätt och vis är det osjälviskt i dessa fall att ge upp sitt barn

    • I de fall så ja, absolut. Men i detta fall har kvinnan bara lämnat bort ett av barnen och behållt de andra två hon har…. 😦

  5. Man ska inte skaffa barn när man inte kan ta hand om de.Låta bli om man lider av nån sjukdom eller nåt.

  6. @MarithaNej givetvis inte. men livet garanterar inte att man inte kan bli sjuk efter man skaffat barn,

Kommentera

