Hur blir jag sexig?

Gimzan skriver i sitt inlägg om längtan efter att vara sexig i någons ögon. Om inte någon annans ögon så åtminstone i sina egna.

Jag tycker hon hittar en bra poäng i det hela, att sexighet delvis ligger i självförtroendet. Att tro på sig själv och sin förmåga är sexigare än säg, en bra klyfta mellan tuttarna, även om klyftan hjälper :). Men. Klyftan är artificiell och försvinner när stödet tas bort, medan ett gott självförtroende är något som, om du behandlar dig själv väl, kan vara hela livet och spridas till andra personer omkring dig.

Jag tror att vi människor, generellt sett, behöver vara snällare mot oss själva.  Gimzan tror inte att hon är sexig för någon. Jag tror hon är det. Mest för att hon är snäll och snällhet kan vara väldigt sexigt. Gimzan, precis som många andra,  skulle behöva vara snällare mot sig själv och våga tro på att hon duger gott och väl. Både som vän, mamma och flickvän.

Men det är en process. Jag vet det. Det tar lååååång tid att bygga upp ett självförtroende när det trasats sönder många gånger under livet. Men fram tills att man känner att man duger igen och den naturliga sexigheten kommer, tycker jag att det är helt ok att fejka fram det. Fake it until you make it, säger jag. Ta hand om ditt utseende, sminka upp dig, ta långa sköna bad, gå på massage, umgås med vänner som gör dig glad, måla tånaglarna och skratta mycket. Sakta men säkert kommer självförtroendet att återhämta sig och en dag när du står framför spegeln i svettiga träningskläder kommer du att säga ”Damn, Im HOT”.

22827.gif 

8 thoughts on “Hur blir jag sexig?

    • Tack, jag försöker leva efter dessa tankar själv. Det är lite att ”om jag ska vara ledsen kan jag åtminstone se snygg ut under tiden”. haha 🙂

  1. Håller helt med! Självkänsla är sexigt! Och ”fake it until you make it” är verkligen bra! Men jag tycker inte att ”ytlig sexighet” är ett dugg sexigt faktiskt, men så är jag ju inte man heller….Jag har inga långa naglar och visar ingen klyfta och har varken höga klackar eller speciellt korta kjolar, och har aldrig haft, men de män jag haft har tyckt att jag varit supersexig…. :PTumme till dej!

    • Jag tror sexighet är 80% självförtroende och 20% utseende. Men sexighet varierar ju och smaken är som baken. Tur att det finns någon för alla 🙂

Kommentera

