Jag avskyr att vara en bra flickvän.

Iallafall en kväll som denna.

Sambon är på konferens. Konferens på en lördag. Ja, ni kan tänka er. Konferens på en LÖRDAG. Han åker iväg, får sitta och lyssna på ”information” i några timmar medan han blir bjuden på gott. Sedan får de middag. Sedan får de priser och godis. Sedan får han sitta och dricka öl med jobbpolarna i några timmar innan en gratis BUSS kör hem dom igen. 

Ja, kan ni stava till LYX?

Jag sitter hemma med två barn. En 8-åring som är uttråkad och en Lilltjej som är tråkig. Jag kunde ha sagt till sambon att han skulle stanna hemma med mig. Jag kunde ha dragit ”jag-är-alltid-hemma-med-barnen-kortet” och sagt att jag vill fanimej ta det lugnt en lördag. Jag kunde ha sagt ”fuck-detta-JAG-vill-dricka-öl” i ett andetag och slängt bebisen i famnen på honom och dragit iväg och festat med Snygging istället.

Men nej.

För jag är en ”bra” flickvän. En ”förstående” flickvän. En ”snäll” flickvän. En som vill att han ska få koppla av också. Hur ”kopplar man av” från att sitta framför en dator? 

Jag är också en martyr, tydligen :).

Men mest av allt är jag en längtande flickvän som bara vill gosa med sin sambo.

Vad han vill?

Han vill gosa med sin öl, uppenbarligen.

 

8 thoughts on “Jag avskyr att vara en bra flickvän.

    • Jo, men jag sitter ju med dom själv hela veckorna…..det är väl mer det som är problemet….

  1. ”En 8-åring som är uttråkad och en Lilltjej som är tråkig” Ena uttråkad och den andra tråkig? 😛

  2. Och när du och din man var uttråkadekom ni på ideen att skaffa barn.All skapelse är skapad ur uttråkning.hahahah är du uttråkad?

Kommentera

