Första kyssen…pirret!

Satt med sambon och kollade på filmen Hitch. Jag har inte sett den förr men det handlar om en kille, Will Smith, som hjälper andra killar att ragga på kvinnor som de är kära i. En riktig feel-good film som jag tyckte om.

Naturligtvis så är det ett gäng killar som lyckas med sina raggningar och får känna på Den Första Kyssen. Jag blir helt nostalgisk när jag ser det. För första kyssen är något speciellt oavsett hur bra eller dålig den blir. Första kyssen med någon man tycker om är laddad av så mycket.

Förväntan, nyfikenhet, glädje och mycket, MYCKET pirr i magen.

Jag minns första kyssen med sambon. Jag minns hur hjärtat satt i halsgropen när vi satt där i soffan och jag märkte hur han tittade på mig. Eller rättare sagt, hur han tittade på min mun. Hela dagen hade jag bara funderat och funderat på hur det skulle vara om han faktiskt ville…vara…med …mig…

Om han faktiskt ville pussa…på…mig?

Nu satt han där och visade alla tecken på att vilja kyssa mig. Så jag var ju tvungen att säga något, eller hur?

”Du vill kyssa mig” sa jag självsäkert även om jag innerst inne höll alla själsliga tummar och tår jag har.

”Ja, det vill jag” svarade han till min lycka.

”Men gör det då” sa jag och log.

Så blev det. Pirret?

Pirret är kvar :).

6 thoughts on “Första kyssen…pirret!

Kommentera

