Fuckyouupkassan?

Jag avskyr att behöva ringa försäkringskassan. Det spelar ingen roll VARFÖR jag ringer försäkringskassan. Det spelar ingen roll hur trevlig personen är på den andra sidan eftersom jag alltid känner mig smått våldtagen efteråt, eller knullad i vilket fall. Inte knullad på ett bra sätt utan ett dåligt. Det är ALLTID strul när jag ringer. Om det inte är att någon varning dyker opp när jag pratar så är det att jag fått för mycket pengar eller har någon ersättning som inte stämmer. Jag önskar jag var ekonomiskt oberoende så jag slapp ta ut föräldrapenning och bara kunde ta det lugnt utan oro för att Fuckyouupkassan ska strula till det på något sätt.

Man kan inte lita på handläggaren heller, för de måste ALLTID fråga en kollega angående något man undrar för att vara säkra. Så vad är det som säger att KOLLEGAN har koll då? NADA!

167369_192145887463268_140855739258950_722913_1970238_n_130037253.jpg

Jag väntar nu på att en av handläggarna ska ringa tillbaka till mig. Jag hade tre saker att ta upp..

Stortjej är sjuk, kan jag ta ut VAB för henne och spara föräldradagar? Svar: Det går inte, du ska fortsätta ta ut föräldrapenning under tiden

Jag ska höja min årsinkomst, går det smidigt? Svar: Nej, eftersom en ruta dyker upp som handläggare aldrig sett förr och därmed måste hon konsultera en kollega. Enligt rutan har jag andra inkomster än föräldrapenning (typ sjukersättning, pension osv), vilket jag absolut inte har!!!! Fuck fuck fuck!

fs-4-sjukling.png

Min terapeut tycker jag ska vara sjukskriven så sambon kan vara hemma och hjälpa mig med barnen när jag mår skit. Behöver jag sjukintyg från dag ett? Svar: Har inte fått svar än……väntar med spänning på att problemet ovan ska lösa sig.

hot-och-vald.jpg

4 thoughts on “Fuckyouupkassan?

  1. Det är just därför det amerikanska systemet är bättre. Det går alltid att stämma dem, vilket man inte kan göra här ifall de inte följer regelverket. Istället för fackföreningar finns det gott om advokater som gärna hjälper individer mot myndigheter. Med vårt system är den enskilde individen allt för utsatt. Det är en djungel där var och en får klara sig själv fast att regelverket säger annat. Ett mycket raffinerat system och detta vet politikerna. Ett jävla hycklarsamhälle.

  2. Det ändras ju fan regler för dem på Fuckyouupkassan hela tiden, inte konstigt att de måste konsultera en kollega!Sen håller jag med Spiken till 150%

    • Det är ju iof sant! Jag känner med handläggarna men ibland blir jag så jäkla trött att det är strul!!!

Kommentera

