Hur tänker Traderare?

Jag har just nu ute en mängd saker till försäljning på Tradera och det går relativt bra. För en gångs skull har jag struntat i 1krs auktioner och lagt ut kläder för 20kr plagget och fått bud på nästan allt. Jag tycker att jag brukar sälja bra eftersom jag brukar lyckas sälja av allt. Ibland är lyckan stor när jag lyckas sälja av något till MER än ursprungspriset. Oftast är det något i en större storlek som inte är lätt att få tag på.

Men det jag funderar på är hur traderare tänker när de ska handla? För när jag kollar runt på exempelvis bebiskläder finns det stora paket med kläder (värda säkert tusenlappar) för typ 250kr och inga bud alls. Som om  250kr för ett helt set med ALLT till en bebis är för dyrt? Jag gav 200kr sammanlagt för Lilltjejs baspaket och då fick vi verkligen allting vi ville ha. Hade vi handlat det ute hade det kostat hur mycket som helst!

Tidigare kunde man få lite mer för det man sålde, men nu är det ganska svårt att sälja. Stortjejs kläder går för jättebilligt, så det är nästan ingen idé att lägga ut hennes kläder, tyvärr. Har traderarna blivit snålare än förr?

2 thoughts on “Hur tänker Traderare?

  1. Ja jag har gett upp Tradera helt.. Ingen mening. Blä!!
    Köpte ett par skor till Jonathan och blev dessutom grundlurad.. =/

    Nej Fram för bättre sälj-sajter! Hur funkar Loppi??

  2. Loppi funkar inte alls för mig. La ut två klänningar där och ingen av dom har blivit sålda. Så jag kommer lägga ut dom på Tradera. En av dom kanske passar dig, smalissnygging 🙂

Kommentera

