Vi pratar bajs!

Är inne på forumet där jag levde under graviditeten. Gravidforum är väldigt bra på det sättet att du får perspektiv på allting. Det finns alltid någon som har det värre och du får lära dig att ALLT är normalt. Samt att du ska kontakta BM (barnmorskan) för alla frågor.

Nu har gravidforumet övergått till bebisforum eftersom vi alla var marsmammor i forumet. Bebisarna är ungefär lika gamla, det kan skilja någon månad eller så men typ.

Vi diskuterar utveckling, amning, ersättning och numera – bajs.

Ja, bajs.

Vilken färg, konsistens, storlek, hur ofta, hur sällan, hur mycket….

Det är efter att jag skickat in mitt svar till en forumdeltagare som jag faktiskt stannar upp och reflekterar över att jag sitter och diskuterar bajs med någon annan. Det är ju liksom inget jag skulle göra om det gällde en vuxen person. ”Ja, idag var mitt bajs liksom grönfärgat och lite grynigt, hur var ditt?”

Men när det gäller bebisar så är liksom allt ok och inget är äckligt. Eller?

One thought on “Vi pratar bajs!

  1. Jadu det händer nåt konstigt när man får barn tydligen =)

    Prata bajs är helt normalt 😛 🙂

    Kraam och önskar dig en fin vecka !!

Kommentera

