En knasig sak vi mammor gör!

Jag märkte att jag inte var den enda som gör detta knasiga idag nämligen. Jag hade besök av Gimzan som hade med sig världens sötaste Jojje! När jag skulle hämta sambon på jobbet lämnade jag kvar mina två barn i hennes vård. Jag skulle vara borta en kvart och tänkte att det lär hon överleva.

När jag kommer in i huset igen efter att ha hämtat sambon märker jag att det är lite tomt. Lilltjej har somnat i babysittern (som sig bör), Stortjej kollar på TV. Men Jojje och Gimzan är borta?

”Hallå, vart är du Gimzan?” frågar jag.

”Jag är på toa” säger hon och hon hörs tydligt. Hon har nämligen dörren öppen!

Jag vänder mig snabbt om och säger till sambon att ”gå inte dit, hon sitter med dörren öppen” och han bara skrattar.

Men det känns gött, för då är jag inte själv om att göra så. Varför man gör så? Jo, för att kunna höra bättre om något händer med barnen samt snabbare kunna vara på plats. Dessutom brukar barn som är små vilja följa med mamma överallt.

Frågan är ju: Vad gör man om man sitter där med värsta stånkandet på väg och barnen börjar skrika? Springer man iväg med bajset hängandes?

Haha. Vilken syn. 🙂

2 thoughts on “En knasig sak vi mammor gör!

  1. Hahaha, nä det gör man väl inte… 😀 Att jag satt med dörren öppen när barnen var små var mer för att de skulle komma till mig och inte tvärtom. 😉

  2. ha ha.. Skrattar så jag tjiknar!! ; )
    Sen bra som förtydligande så satt jag ju eg inte på toa utan höll på att byta blöja på skutt.. men det förstör ju hela scenariot.. ; ) Din version lät Mycket roligare !! ; )

Kommentera

