Mina simpla önskningar! :)

Jag har smått tappat lusten för att blogga. Efter att beskedet kom att bloggen läggs ner så kände jag bara….”nej”. Någon tipsade om Metro och jag kommer nog att gå dit och kolla iaf. Men det kanske är dags för en paus ändå? Orden och orken är liksom slut. Det är för mycket ”måsten” just nu, med skolavslutningar, semestrar som kommer, vänner man vill träffa som man aldrig hinner träffa. Helst av allt skulle jag vilja hamna i en situation där jag har några vänner jag kan ringa och bara prata med, om inget, bara ha lite kul via telefon. Men det känns som om det aldrig blir av. Jag ringer inte längre för att bara prata, det är liksom för att stämma träff och prata vilket blir en planeringsfråga. Det är lite stressigare. Vad hände egentligen med det? Att bara ringa och prata en stund. För några veckor sedan ringde jag min kusin och pratade i en timme medans jag var ute på promenad. Det var skitkul. Jag vill göra det oftare. Men ofta är jag rädd att störa.

Ja, nu när jag läser vad jag skrivit så är det inte ett dugg sammanhängande. Det speglar väl iof ganska mycket hur jag känner mig, snurrig och osammanhängande… 🙂

Få se om jag kan stolpa upp det.

1. Jag vill ha en paus att andas i. Därmed kanske jag ska ta en paus från bloggen och från all stress och bara vara ett tag? Passa på nu när sommarlovet kommer och bara sitta i parken med tjejerna?

2. Jag önskar mer kontakt med mina vänner, både sådana som bor långt bort men även de som är nära. Gärna via telefon men också att träffas och fika. Jag är hemskt ensam här och våga knappt ringa och störa eftersom alla andra arbetar och säkert är trötta. Vem vill liksom träffa en 2-barnsmamma då?

3. Jag vill ha en sysselsättning som inte involverar mina barn, jag behöver egentid. Det ska inte kosta för mycket och det ska vara på en fast tid. Helst träning, dans eller något kul. Detta ska jag göra har jag tänkt efter att vi är tillbaka från semestern. Jag önskar gärna en promenadkompis. Ska försöka hitta en i föräldragruppen :).

Jag märker att det hjälper att stolpa upp det. Det blir liksom överblickbart. Undra om det var DETTA som psykologen menade?

I vilket fall. Nu känns det bättre!

3 thoughts on “Mina simpla önskningar! :)

  1. Hej!

    Jag tycker också att det var tråkigt det här!. Men jag har hört att även Metro ska lägga ner sin blogg=(. Vet inte om det är sant dock.
    kramizar

Kommentera

