Är jag gravid eller inte?

Jag tycker alltid det är så fascinerande att läsa gravidforum. Speciellt de där någon frågar: är jag gravid eller inte?

”Hej Bullen

Jag är en tjej på Xår som slutade med skydd för två månader sedan för att starta bebisverkstad. Nu är det X dagar kvar tills mensen kommer men jag undrar om jag är gravid? Jag har ont i tuttarna och magen. Jag mår illa hela tiden och känner mig svullen!”

 

Osv osv osv……hur i HELA friden ska någon på ett forum kunna veta om du är gravid? Det ENDA som kan avgöra det HELT säkert är ett gravtest eller en undersökning. Jag undrar varför varför varför folk ställer sådana frågor på ett forum?

Svaren är alltid desamma: ”Ja det låter som det” eller ”Ta ett test för att veta säkert”.

Samma fråga är liksom ställd 1542 gånger innan, varför bemödar sig ingen av dessa nyfikna villvaragravidisar att läsa den frågan som någon annan redan har ställt?

Kommentera

