Tyck synd om mig!

Jag har lite svårt för tävlingar där man ska motivera varför man bör vinna något. Sådana tävlingar finns ofta på mammasidor/forum. Det är ofta något som är bra för mamma eller bebis och ofta apdyrt för gemene man. Sällan är det direkt nödvändigt, men i dagens ”måste ha” samhälle blir allting nödvändigt.

Jag svamlar.

I vilket fall. Jag har svårt för sådana tävlingar mest för att det blir en tycksyndommigtävling.

”Jag har då ett barn med Downs Syndrom”

”Ja men jag har haft sjuttielva missfall”

”Ja men liksom hallå, jaba, köpte en Kronan barnvagn men färgen matchar inte min nya Gucciväska så jag BEHÖÖÖÖÖVER verkligen en ny vagn som är värd 20000kr”

Jo, jag har sett det tredje inlägget , nästan. Mamman hade en Emmaljunga men de var inte nöjda med den så de önskade en annan. SÄLJ din dyra vagn, pucko, och köp en ny då! Bortskämda jävel.

Jag blir provocerad av bortskämda människor också.

Hur fan ska det blir rättvist att välja en vinnare när folk försöker toppa varandra i hemska berättelser. Då föredrar jag liksom slogans eller rimtävlingar där folk måste vara lite finurliga. Då har de flesta en chans att vinna.

I övrigt har jag snöat in i märkesklädersträsket med Lilltjej nu. Det är Molo, Katvig och Duns m.fl. för hela slanten. Den enda ”vanliga” kedjan som kommer ens i närheten att göra fina grejer är Lindex som har otroligt fina bodies. Jag köper då inte Molo eller de andra i butik, nej. Jag köper de på Tradera för billigare peng. Kvalitén e det väl si och så med, men trycken och färgerna är betydligt finare än på Hm, Kappahl osv.

Egentligen är det väl ganska fjantigt att köpa märkeskläder eller fina kläder? Tror verkligen inte Lilltjej bryr sig om vad hon har på sig så länge det är bekvämt.

 

4 thoughts on “Tyck synd om mig!

  1. Håller med om att det är lite lökigt med dessa motiveringar du beskriver. Har som tur var inte råkat ut för det själv.
    Och Tradera är verkligen the shit om man har list och tålamod, då kan man göra riktiga brakfynd!! Men man måste lära sig knepen vilket man gör fort om man hänger där ofta.

    • Jag brukar ju mest sälja där. Har jag lite tid och tålamod så kan jag få in flera tusenlappar. Fast nu har jag inte så mycket kvar att sälja, vilket är tur för det tar ganska lång tid att fota och lägga ut och skicka iväg paketen. 😛

  2. Jag föredrar att köpa där, har själv sålt en del kläder på Traddis och också dragit in en och annan tusing men jag tycker att det är för stressigt och bökigt med paketinslagningen och uppskatta den exakta fraktavgiften.

Kommentera

