Jag önskar att jag var glänsande…..

Idag kom min brudklänning. Jag provade den och den är naturligtvis för liten, men inte SUPERLITEN vilket jag var rädd för. Men jag behöver gå ner i vikt. Vilket jag hade tänkt göra ändå inför bröllopet. Klänningen är bara en morot. Morötter är förövrigt en större del av min diet nuförtiden.

Familjen åkte iväg på semester i två veckor och kom hem två kg tyngre. Så nu är både sambon och jag igång med att gå ner i vikt. Han vill ner 10kg, jag vill ner 20kg. Vi kör ingen speciell diet, vi lägger bara av och äter snask samt kolhydrater. Vi släpper även in mer sallad i vårt liv. Tillsammans med promenader och annan träning borde det fungera. Ett mål om dagen kommer även att ersättas av en kalorifattig shake. Vet inte om det kommer att fungera men jag verkligen hoppas det. Annars får jag väl acceptera ett liv som tjockis. Jag vill nämligen inte leva livet med två timmars hård träning per dag. Jag vill heller inte leva med enbart kalorifattiga shakes som enda mål. Jag kallar inte det att leva.

Oavsett, jag babblar.

Men jag satt och kollade kändisar på The Superficial och PerezHilton och kände att jag vill se ut som en hollywoodkvinna. Jag syftar inte till så SMAL som den vanliga Hollywoodkvinnan är men så där glänsande vacker. De skrider nerför mattan i fantastiska klänningar och jättefin lagd makeup och bara glänser. Det vill jag ha till min bröllopsdag.

Inre skönhet räcker visst långt men inte hela vägen, inte för mig i alla fall. Att vara tjock kanske fungerar för andra men jag vill inte vara det. Jag vill inte stå där på bröllopsdagen och undra om dubbelhakan är tydlig i vissa vinklar och inte i andra. Jag vill bara slappna av och le och tänka att jag är lycklig för att jag gifter mig med världens bäste man. Vilket jag gör. Inget ska få ta fokus från det.

Apropå att skönhet inte spelar roll så gillar jag The Voice. Jag funderar på att söka till den svenska versionen. Vi får se…. 🙂

6 thoughts on “Jag önskar att jag var glänsande…..

  1. Jag äter ju så. Vanlig middag (fast jag tar bort potatis, pasta, ris och sätter till grönsaker istället) och shakes till frukost, lunch och kvällsmål ifall jag är hungrig då. Nu gör ju jag det pga dålig aptit och för att få i mig mer, men det borde bli samma för er tycker jag. Jag har gått ner hyggligt mycket sedan jag började med det, men inte lika snabbt som när man äter vettigt (i mina ögon alla mål). Tror jag började i början av maj och nu har jag inte vägt mig eller så, men jag skulle tippa på att 10-15 kg är borta.

    Du kommer att glänsa på bröllopsdagen. Det gör alla brudar 🙂

    • Fast grejen r den att jag gr inte ner nr jag ter ”vettigt” d.v.s. fem ml om dagen, min frbrnning r menls. Jag har skert 25kg vervikt och det har jag haft under tio r nstan. Under de tio ren har jag testat alla bantningsformer som finns och det som funkat har varit att ta vldigt lite kalorier (900 – 1200kcal) och att trna hrt varje dag. Vilket jag visst skulle kunna gra men det skulle inte hlla lnge.

  2. Nej, det är farligt lite kalorier i långa loppet också. Det täcker ju knappt det basala energibehovet. Jag har också låg ämnesomsättning och det är ett aber, men man får le och se glad ut iallafall. Hursomhelst, vad jag ville säga var att den dieten iallafall fungerar på mig så hoppet finns. Har hört folk som bantat som har sagt att den också fungerar bättre om man inte enbart äter shakes utan just som ni ska göra.

    • Ja, dels är det nog dyrt att leva på shakes, de är ju inte billiga direkt och dels har jag läst att det inte blir bra sedan när man ska börja äta normalt efter att ha ätit enbart shakes. Disciplin är inte min starka sida och sockersuget är just nu väldigt stort. Jag funderar på att sätta upp en bild på klänningen på kylskåpet för att bli peppad. Sedan är jag realist 🙂 Jag blir glad om jag går ner fem, eller tiokg ”enbart”. 🙂

  3. Jag tycker du är glänsande!! Tänk om du kunde se dig själv med mina ögon..!! Du skulle älska dig själv, I promise!
    Du är ju min förebild!! När jag mår dåligt eller känner mig deppig så tänker jag på dig och alla dina ord och råd! =)
    Du är ju bäst!

    Och självklart kommer det gå att gå ner i vikt – ni är ju två som stöttar och peppar varandra med! det fixar Ni!! =D

    • Ja ett kg ner på en dag gick iallafall. Nu ska vi se om det fortsätter så. Hade varit otroligt häftigt att kunna handla små söta klänningar på HM någon gång! 🙂

Kommentera

