Jag håller på att bli skallig.

Varje gång jag drar fingrarna genom håret sådär reklamförsuperschampoo-aktigt följer en massa tussar hår med. Varje.Gång.

Efter varje dusch är jag rädd för att titta mig i spegeln. Jag är övertygad om att jag en dag kommer att få se en glänsande, kal fläck stirra tillbaka på mig. Jag förstår inte riktigt hur jag kan ha hår kvar på huvudet med tanke på allt jag tappar. Mitt hår växer dessutom supersakta så det är smått förvirrande. Kan man ha någon form av vitt hål i hårbotten? Som ett svart hål i rymden fast vitt? Som skickar iväg en massa energi men istället för energi är det hår?

Jag misstänker i så fall att det sker när jag sover. När jag vaknar ser det nämligen ut som en något virvlat hårt och länge i min kalufs.

Knullrufs är inte ordet längre.

Typ tornadorufs skulle vara mer passande.

Hmmm….

Kommentera

