WTF! Hata vågen! + film….

Nu har man kört i fyra dagar med att äta enligt LCNF (low carbs, normal fat). Dvs nüll kolhydrater typ, inte så mycket fett och mycket proteiner. Jag har gått ner 2,6kg. Sedan gått upp 6 hg. Alltså en total minskning med 2kg. Sambon ger mig en massa logiska förklaringar som låter väldigt trovärdiga till varför vågen inte visar stadigt neråt men allt jag kan tänka på är ”fetto fetto fetto”. Det är en kvarleva från när jag var tonåring och tyckte det var en bra idé att svälta sig själv. Vill du gå ner i vikt på ett osunt sätt så är det en bra idé. Vill du dock behålla din kropp frisk i samband med viktnedgång, är det en dålig idé.

Ändå gick jag runt hela morgonen och funderade på om jag kunde överleva på en grapefrukt per dag? Vilket jag kan, men jag är vuxen nu och ska således inte ha sådana dramatiska tankar.

Så jag gråter en skvätt. Rycker upp mig, drar på mig träningskläderna och förbereder för en promenad. En lång en. En LÅNG en. En R.I.K.T.I.G.T. Lååååååååååååååååååååååååååååång en.

Har jag betonat det där tillräckligt nu?

Igår tittade vi på en film som hette Unlimited. Med Bradley Cooper. Det är ganska kul att se hur en så snygg kille (nja) som Cooper kan förändras i sexighet så mycket bara beroende på beteende och kläder/hår. I början är han en slusk med långt, okammat, stökigt hår och säckiga, baggy kläder. Sedan tar han något superpiller som får honom att bli supersmart och då börjar han fixa i ordning sitt liv. Klipper sig, drar på sig kavaj och talar omkull tjejer. Det är lite som att se mitt pojkvänsliv spelas upp. När jag var tonåring hade jag en stökig hårdrockare, iof en väldigt snäll sådan. Nu har jag en städad programmerare. Se där! 🙂

Filmen var förövrigt bra.

5 thoughts on “WTF! Hata vågen! + film….

  1. Jag kämpar jag med och har tyvärr varit bortskämd hela livet med att ha haft en snabb omsättning och inte behövt kämpa med vikten tidigare…

    Men det ändrade sig vid fyrtio…

    Nu försöker jag också få ordning på vad som ska ätas och när…

    Hemikramar ♥

    • Sånt är så läskigt tycker jag, att kroppen kan förändras på det sättet. Det gäller att hitta ett sätt att äta som känns bra för var och en. Detta känns bra hittills, men vi får se hur effektivt det är!

  2. Det är bara att kämpa,jag vet inte vad vågen visar…men byxorna sitter lite lösare en för en vecka sen.Så jag fortsätter och tänker inte väga mig förrän kläderna sitter ”ganska” lösa.:)
    Vi löser det!!

    • Ja, men det är bara jag som har bråttom och vill ha snabba resultat och inte ser vad som faktiskt hänt. Att två kg är borta! Vi får hoppas att det fortsätter neråt.

Kommentera

