Det handlar enbart om attityd… och rätt kläder..

Det regnade idag när vi gick upp (runt 11:00). ”Vad ska vi göra?” suckade folk runt bordet.

”Vi åker till LISEBERG!” säger jag.

”Men det regnar” invänder någon.

”JA PRECIS, då kommer det vara lite folk där och då slipper vi en massa köer!” säger jag entusiastiskt.

 

Sagt och gjort. Vi åker till Liseberg, beväpnade med regnskydd av allehanda slag. Jag tar även med mig ett stort leende och en positiv attityd.

Väl framme i Gbg växlar det mellan att vara mulet (det slutade naturligtvis att regna så fort vi lämnade Borås…why not, liksom), och mellan att monsunregna. Stortjej bryr sig föga, hon har åkband och ser bara roliga saker att göra framför sig. Vi utsätter oss själva för fria fall, illamående och blöta skor, men vi har också väldigt roligt.

I slutet av dagen spricker solen fram och vi tar förvånat och tacksamt emot den. Men den hade inte varit nödvändig för att vi skulle ha en bra dag.

Det enda som behövdes var rätt attityd….och stora plastkondomer som skyddar mot regnet. Typ :).

9 thoughts on “Det handlar enbart om attityd… och rätt kläder..

  1. Tänk om man kunde vara så opretentiös så man bara tog emot det man fick jämt?

    =0)

    Även ovett? =0)

    Roligt att det var lyckat!! Själv hade jag en lyckad date med Johnny Depp igår och det kommer mitt nästa inlägg att handla om när jag laddat batteriet =0)

    Hemikramar ♥

  2. ”Men det regnar” invänder någon.

    ”JA PRECIS, då kommer det vara lite folk där och då slipper vi en massa köer!” säger jag entusiastiskt.

    POSITIV ATTITYD!

    Roligt att läsa att du hade en bra dag. Jag beklagar om du misstolkade mig från referatet. Jag menade inte så. Det var hon SD-aren jag var ute efter och hon försökte ju ha dig som slagträ, eller hur.

    Kram i alla fall, du är söt (om det får sägas)!
    /Skvitt

    • Jag vet inte vad hennes agenda var. Jag funderar mer på hur folk hade tagit emot hennes argument om hon inte var SD:are. Jag upplever ofta att folk kommer bort från sakfrågan väldigt ofta enbart pga partitillhörighet. Jag vägrar att låta det styra min konversation. Jag har t.ex. samtalat med rasister som har stor humor, med kommunister som är emot abort, med liberaler som tyckte att det alliansen gjort med sjukförsäkringarna är fruktansvärt. Partier består av människor och människor är olika. Jag kan därför inte döma en person enbart utifrån ex. partitillhörighet. Just i abort frågan var jag och Therese överens. Att hon tillhör SD är i den frågan helt irrelevant, för mig. Jag försvarar inte henne, men jag tycker det är dumt när folk går ifrån sakfrågan och ger sig på Therese personligen enbart pga att hon tillhör SD. Eller att folk tillskriver/avskriver mig egenskaper pga min åsikt i EN fråga.
      Jag tog inte illa upp av din beskrivning. Jag tyckte som jag skrev att det var roligt att läsa din tolkning. Jag hade nämligen en annan uppfattning. Men jag håller den för mig själv *ler hemlighetsfullt* 😉

      Åh, tack för komplimangen :).

Kommentera

