wiiihooo vågjävel nu ska du få!!!!

Vad ser mina ögon?!!!!

Har jag kommit nedanför SIFFRAN?! Den där jävla siffran som plågat mig i tre veckors tid?

JAAAAAAA!

Fyfan vad det känns gött i magen.

Tog även lite tips från Suttecity (Se höger i min blogglista) och testade hennes frukost i morse. Den smakade mums även om jag gjorde lite förändringar i form av hallon istället för blåbär och musli istället för krossade linfrön. Men linfrön ska inhandlas för att undvika musli igen. För mycket socker i den muslin jag köper. Ska även köpa blåbär för att variera mellan hallon och blåbär.

Jag saknar inte bröd alls faktiskt. Det är lite skumt. Däremot så saknar jag påläggen, så jag slänger i mig ett knäckebröd med jämna mellanrum. I fredags hade vi fredagsmys med ost och ventricina piccante samt lite vitlöksbaguette. Det var mumsigt och skönt också att ha en dag i veckan då man faktiskt får äta lite kolhydrater. Annars blir det så tråkigt.

Så, nästan fyra kg nedgång . Det känns bra. Det kommer att gå. Det SKA gå. Jag SKA komma i min brudklänning!!!

Jävla vågjävel, jag började undra om du var trasig eller bara hatade mig.

 

 

 

Receptet från Suttecity var:

Tina lite på blåbär (30g) (jag tog vad som fanns – hallon)

Turkisk Yoghurt (70-80g)

En tsk eller msk vispgrädde (jag råka ta två msk innan jag kollade receptet igen och sa ”oooops”

Två krm med vaniljsocker

Ringla på en ½ tsk honung (det skippade jag faktiskt då jag råkat få mycket grädde och musli istället)

Pumpakärnor (ca 10g)

Ett par tsk med krossade linfrö (Jag tog lite musli istället då jag saknade krossade linfrön)

Rör ihop och det blir som krämig blåbär/hallon-yoghurt som smakar mumsigt och mättar bra.

Tack för tipset! 🙂

 

 

6 thoughts on “wiiihooo vågjävel nu ska du få!!!!

  1. jag har gjort LCHF-bröd som jag kan rekommendera. väldigt ”brödigt” åsså kan man ju ha massa gött pålägg på 😉 det finns recept i min blogg! det här frukostreceptet lät gott också, det ska jag prova nån dag 🙂 och bra jobbat med kosten!!!

  2. Du skrev: ”Tog även lite tips från Suttecity (Se höger i min blogglista)”
    Då slog det mig en sak. Vill du inte lägga länkar, eller vet du möjligen inte hur man gör. Om du inte vet så ska jag förklara!
    Kram!
    /Skvitt

  3. Klart du kommer i klänningen till dagen D. Något annat finns inte. Du är duktig så jag passar på att gratulera till viktminskningen. Grattis, grattis!

Kommentera

