Min nya passion…..

Jag har ett nytt kärleksförhållande med Emmaus. Det är en GULDGRUVA om man vill ha billiga barnkläder och leksaker. För att inte tala om SKOR!

Gick ju dit för ett tag sedan och kollade skor och hittade mina brudskor där för 80kr. Numera har dom rea och då kostar varje skopar 30kr!!! Jag menar, visst – det finns mycket skräp och ibland hittar man inget. Men ibland så hittar man riktigt fina grejer för hur lite pengar som helst.

Idag tog jag mig en tur och kollade bebisleksaker. I princip kostar varje leksak mellan 10-35kr. Då snackar vi leksaker från Fischer-price och Bellino från detta året som i en vanlig butik kostar 149kr-300kr!! Jag blir nästan lyrisk!

Jag såg i förrgår att de hade en massa böcker så idag tog jag mig en tur och kollade barnböcker. 10kr styck. Kan man ens fatta det? TIO RIKSDALER!!! Det är ju jättefina barnböcker för både stora och små med moderna titlar, men man kan även hitta Astrid Lindgrens barnen i Bullerbyn eller Emil. Jag rafsade åt mig 5 böcker på en gång. 4 av dom såg man inte ens att någon bläddrat i!

Sammanlagt la jag 152kr på Emmaus idag. Då fick jag med mig hem:

5 barnböcker  (10kr/styck)

1 sjal (50kr)

1par bebisjeans (jättefina, såg nya ut 20kr)

1 par örhängen (10kr)

1 leksak (3 klossar som man kan sätta ihop på olika sätt, kostar NU i butik 198kr!) 20kr.

1 påse att bära allt i (2kr)

Jag kommer åka dit fler gånger, kan jag lova. Dessutom gillar jag tanken på återanvändning. Det är lite häftigt att ta på sig någon annans skor, sjal. Eller att köpa leksaker till lillan som något annat barn lekt med. Det blir lite mer historia över sakerna. Någons skräp är någon annans skatt!

Snart kommer jag själv rota lite bland mina saker och ge bort till Emmaus, så kanske någon annan får glädje av det! 🙂

 

Kommentera

