Politiskt inkorrekta tankar för idag!

”De flesta föräldrar i lägret har inte haft samma tur. Nyanlända till Dadaab berättar att många har förlorat upp till fyra barn på grund av svält och sjukdom på färden från Somalia.” Aftonbladet.

– För helvete sluta skaffa FLER barn om ni inte kan föda de ni redan har!

Jag VET att det ligger mycket mer bakom dessa artiklar och att det inte är så att familjer skaffar barn för att låta dom svälta. Men ibland undrar jag fanimej hur man har tänkt ändå. Varför det inte säger ”stopp” någonstans i huvudet på en när man märker att torkan blir svårare och svårare för varje år. Visst, det är väl kasst med preventivmedel där och det här med traditioner om flera barn gör väl sitt till….. Men det var första tanken ändå som dök upp. Ah, O-PKiga jag eller ja, min första reaktion är väldigt O-pkig….

”Varför sköts han ihjäl?” Artikel.

– För att han troligtvis sysslade med sånt han inte borde.

Jag vet att man som familjemedlem inte vill tro att ens bror/pappa/make är en gangster m.m. Men familjen medger att han kanske inte var helt ren bakom öronen. Att han var ”snäll” mot sin släkt säger väl inte så mycket. Breivik var väl snäll mot sin mamma innan han gick ut och mördade en massa ungdomar?

Bah, idag är  bara en sån dag då jag inte är 100%-igt inkännande, empatisk och tolerant (kanske 98%). Kan man säga att jag är lite SD:ad då? 🙂

 

 

 

 

 

5 thoughts on “Politiskt inkorrekta tankar för idag!

Kommentera

