H&M:s vintermode…..

…..för tankarna till Barbie. Kolla kappan och strumpbyxorna och modellens pose.

Visst är det misstänkt likt? Min första tanke är att det är härligt med färger. Min andra tanke är att ingen som är större än storlek 34 kan använda den där kappan och se ut som modellen. Min tredje tanke är att jag inte ens tycker det är snyggt. Färgen är underbar, men kunde de inte gjort en mer feminin jacka? Vem vill gå på stan och se ut en en blå fyrkant?

Sedan kommer vi till nästa bild jag fastnade för:

Mer livfull modell och den lila kjolen är onekligen söt. Men kort.

Oerhört kort.

Enbarttonåringarkankommaundanmeddetdärutanattblikalladeförknäppakort.

Men det är väl tonåringar som H&M riktar in sig mot? Tonåringar som gör vad som helst för att följa trender. Som inte tänker så jäkla långt att den DÄR kjolen kanske inte är så passande alltid?

Jag börjar bli gammal märker jag.

Den vita -shirten är bla bla bla. Jag hade hellre haft en snygg kavaj till kjolen, en figursmickrande en.

Samt ett par långa helsvarta strumpbyxor och snygga stövlar till.

Märk väl, det här är vintermode, inte sommarmode. H&M har missat något.

Det finns SNÖ på vintern.

Brrrrr.

 

3 thoughts on “H&M:s vintermode…..

  1. Visst kjolen du skrev om var onekligen söt men jag skulle aldrig spendera ett öre på den då den skulle bli en riktig garderobsvärmare. Men jag skulle inte tacka nej om jag fick den gratis men nu är jag ingen ”modebloggare” som får kläder gratis.. *gråter*

      • Haha..no way! Jag äter ingen frukost och har aldrig gjort det men dricker man för mycket kaffe blir man så illamående att man inte fixar med att äta annat än godis..

Kommentera

