Förlåt mig Fader, ty jag har syndat….

Jag SHOPPADE en overall på Ellos idag. 119kr, inklusive frakt, gick den på. Jag tror det var något programmerarfel på deras hemsida som tillät mig att köpa den så billigt. Jag har tidigare köpt en Lindex molnoverall till Lilltjej, begagnat på Tradera. Den kom idag och ja, den var ok. Duger bra. Men den var något liten. Jag tror knappt hon kommer att hinna använda den. Jag gav 100kr för den inklusive frakt. Så då kände jag att det var lika bra att fixa en till overall som hon säkert kan ha. Så det blev en sån här:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I storlek 80 eftersom molnoverallen i storlek 74 kändes något liten för att hålla hela vintern. Vi får se och hoppas att den duger.

Gimzan skriver i ett av sina inlägg om det här med märkeskläder till barn och om hur hon känner sig som en duktig mamma när hon köper bl.a. Polarn och Pyret. Jag känner igen känslan. Speciellt det där med att man kan kolla lite extra på ett plagg enbart för att det är märkesplagg.

Jag har dock stoppat mig själv flera gånger och verkligen ifrågsatt om jag vill ha plagget för att det är ett Me&I/Polarn/Nova plagg, eller för att jag faktiskt tycker det är fint. Hittills har jag enbart köpt det jag tycker är fint, även om min minneslista på Tradera innehåller MYCKET från Me&I för tillfället. Men Gimzan har en poäng och det är att märkeshetsen tar över även oss som ”vet bättre”.

Jag kommer framöver att vara ÄN mer försiktig över vad jag budar på. Förutom Villervalla. Jag är Villervalla frälst! 🙂

2 thoughts on “Förlåt mig Fader, ty jag har syndat….

  1. Dom där overallerna är underbara!! Jonathan fick en sån när han föddes och använde den länge =) Fast den var i brunt, som en liten nallebjörn ; )

    • Det blev en vit, eftersom jag har en matchande vit mössa med små öron till 🙂 Hihihi, hemsk mamma man är som spökar ut sina bebisar. Men när ska man annars få bestämma vad de små liven ska ha på sig? Sedan växer de upp och då….ja då är det över… 😛

Kommentera

