Plötsligt kommer tårarna….

Sitter och läser Malin Wollins blogg. Det är ett inlägg hon skrivit som jag återvänder till som finns här. Jag har läst det förr men nu sätter det igång något inom mig och jag börjar gråta. Först en ensam tår och sedan börjar jag hulka utan kontroll.

Jag blir så rädd. De senaste två dagarna har jag känt mig nere. Jag har haft lätt för att börja gråta. Jag har varit väldigt trött. Idag kom mensen och jag gissade att det var PMS jag hade.

Men tänk om det inte är det? Tänk om det är förlossninsdepressionen som inte gått över ännu? Att jag bara fått en paus av lycka i några veckor?

Jag blir så rädd att det ska vara så, att jag är på väg in i mörkret igen. Jag har börjat stressa igen. Det här med att behöva återvända till jobbet snart känns inte så kul. Jag känner mig inte redo ännu, om jag ska vara ärlig. Jag hade gärna varit hemma ett år till om det var ekonomiskt möjligt.

Nej, nu ska jag fixa en kopp te och försöka att bara andas.

Läs Malins inlägg, det är bedövande vackert.

”Älskade små”

3 thoughts on “Plötsligt kommer tårarna….

Kommentera

