Shopping for dummies….

Jag har glömt hur man gör när man shoppar kläder till sig själv. Varje gång jag går in i en butik för att köpa något till mig själv slutar det på samma sätt. Jag kommer ut med något till någon av tjejerna istället. Eller något praktiskt, typ hårband.

Inget kul till mamma alltså.

NU borde jag vilja shoppa till mig själv. NU borde jag kunna klä mig lite bättre.

Men icke.

Jag gömmer mig i mina stora tunikor och tröjor och mina härliga 70-tals ”flare” jeans. De är pösiga i rumpan. Men ack så sköna. Vissa av kläderna sitter lite som tält. Jag är bara 161cm lång dessutom (tror jag) och då ser det väl än mer komiskt ut. Men skratta sist den som skrattar bäst för när det väl börjar regna har jag skydd så det räcker och blir över! 🙂

Jag behöver i vilket fall som helst en kurs i hur man gör när man handlar till sig själv. Jag vet inte längre vad jag har för stil, vad som passar. Jag har under 1 1/2 års tid varit förpassad till de vida tunikornas land. Nu när jag emigrerat till lilleputtlandet vet jag inte hur jag ska göra.

Kommentera

