Nya tag!

Jag har slarvat de senaste typ 5 veckorna. Det har ätits saker som jag inte ska äta och druckits sådant som man inte ska dricka. Tacksamt nog har vågen inte visat uppåt. Den har bara visat +/- 0. Så det känns ok. Men jag vill fortsätta ner nu så nu har jag tagit tag i vikten igen.

Det som driver mig är fortfarande bröllop. Efter att jag varit på ett bröllop för två helger sedan insåg jag att ”shit, jag måste få plats i en brudklänning om 8 månader!”. Jag kan inte ens knäppa den klänning jag har och målet är att gå ner så pass så jag behöver sy in den. Om det fortsätter så här vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Men jag vill inte vara tjock på min bröllopsdag. Jag vill vara smal.

Ha, jag kan till och med acceptera ”klädsamt fyllig”.

I måndags började jag igen och jag mår redan bättre och vågen började visa neråt igen idag. Antagligen bara vätska men jag tar vad jag kan få.

Snygging försöker också gå ner i vikt och nu har vi lovat att stötta varandra på vägen ner. Det känns skönt, man blir lite mer sporrad då. Shopping är tråkigt nu, iaf till mig. Men jag börjar även bli mätt på att handla till barnen. Jag är mätt på allting. Mätt på att äta dumt, mätt på att stå stilla, att inte komma någonvart. Att gå +/- 0 i livet.

Jag behöver en knuff i rätt riktning.

 

2 thoughts on “Nya tag!

  1. Du och jag båda tänker jag då…

    jag står och stampar jag med just nu, men det får jag skylla på min trasiga tå som blev opererad i morse…

    Om ett par dar så kan jag börja träna igen =0)

    Hemikram

  2. känner precis samma här…behöver verkligen en knuff i rätt riktning…jag har ju tyvärr en kille som inte har tid att träna, inte ens gå ut och gå, så tråkigt att gå själv, men hoppas att det blir bättre snart, när hösten kommer på allvar:P tror jag ska kolla en sväng på gamla kort, då brukar jag alltid bli peppad:) kram på dig och lycka till:)*

Kommentera

