Stress stress stress….. AAH!!

Jag är föräldraledig. Det borde räcka. Jag borde vara lugn. Ändå stressar jag som bara den. Jag förstår inte varför. Men det måste vara den där oerhörda, elaka pressen som alltid ligger i bakhuvudet och säger ”Skynda, skynda, nu e de bråttom” (a la Gunde Svan). Jag kan knappt ligga och gosa utan att jag börjar få ont i huvudet eftersom jag har saker som ska göras.

Sambon frågade (försiktigt, bör tilläggas), vad det är jag stressar över.

”Småsaker som ska göras i huset, att jag måste plugga, att jag inte ids plugga, att jag ska tillbaka till jobbet, ekonomin, bröllopet, viktnedgången.”

Listan kan göras lång över saker jag väljer att oroa mig över. Jag tror det är eftersom jag sätter ribban så jäkla högt. När jag ska ner i vikt då ska jag inte ner fem kg, NEJ, jag ska ner TJUGO kg och helst igår, exempelvis.

Det blir stopp i hjärnan. Kortslutning. Som en trotsig 4-åring sätter jag händerna för öronen och säger NEJ NEJ NEJ.

Eller näe, det är inte sant.

Jag dövar tankarna med att köpa något fint till tjejerna. Något klädesplagg som dom absolut inte behöver. Sedan får jag ångest över att jag slösat pengar (orosmoment ekonomi o bröllop vetni) så då måste jag sälja på Tradera för att kompensera.

Så fortsätter livets cirkel i ett I-land.

3 thoughts on “Stress stress stress….. AAH!!

Kommentera

