7 thoughts on “Failbook är stor humor.

  1. *skrattar*

    ja, inte skulle du förlora mig vare sig på fejjan eller här om du korrigerade stavfel hos mig, (i inlägg i alla fall) Kommentarerna är ju lite kinkigare eftersom man inte kan ändra 😆

    Tvärtom, så vill jag utmana dig? Vem av oss hittar först ett stavfel i den andras inlägg *fniss*

    Går du med på det Glammis? *skrattar hjärtligt*

    Vad ska priset vara för vinst?

    Hemikram ♥

    • Alltså, jag är fullt medveten om att jag stavar fel när jag skriver här på bloggen. Det ironiska är ju att jag stavat fel själv. Men det är ju inte för att jag inte kan stava, det är snabbskrivningsfel ;). Men det bjuder jag på! 🙂 Haha, har du haft en trevlig helg?

  2. Jag kan tycka det är skillnad om man stavar fel för att man skriver snabbt – dvs omedvetna stavfel.. det kan ju vara lite irriterande om alla ska poängtera om man skrivit lite fel då. Sen om man skiver fel pga av okunskap skulle jag tycka att det bara är en snäll omtanke att hinta lite diskret om att personen stavat fel.. Tex har jag svårt för att stava Bröllop rätt.. (vet aldrig om det ska vara två L eller två P..) ; )

    • Ja, det håller jag med om. Mina stavfel handlar ofta om att jag i stundens hetta trycker på fel tangent. Då är det ju mest bara besvärligt om någon ska påpeka. Vad gäller ord jag är osäker på så är ju google toppenbra. Kan erkänna att jag ibland letar upp ett ord på nätet för att se hur det stavas innanjag skriver, bara för att vara säker på att inte stava fel ;).

Kommentera

