Köp Anti-Age och bli……blåst?

Fick nyss reklam från Yves Rocher i mailen. ”Hitta rätt hudvård för DIN ålder!”

Jag är 30 och fyller 31 om 5 månader. Sist jag frågade någon om de kunde gissa min ålder sa de”runt 30?”.

Det är inga bra betyg, känner jag…

Borde jag ha använt antirynk tidigare? Grejen är ju den att jag aldrig trott på antirynkkrämer. Studie efter studie har ju visat att de inte funkar! Samtidigt är jag ju förälskad i min Dior dagkräm (som  jag nu sörjer är slut) och tycker absolut att den är bättre än vilken Nivea kräm som helst! Så det kanske ligger NÅGON sanning bakom antirynkkampanjerna? Eller?

Jag vet inte. Jag tror inte det.

Men reklamen känns lockande. Det är jobbigt att bli äldre. Jag vill gärna ut och dansa med mina 24-26åriga vänner men är rädd för att bli avslöjad som ”gammal” när jag står och skakar mina ickelurviga.

Är det kanske för att världen känns så ”anti-age” som jag får dessa tankar?

Får man vara gammal och vacker idag?

Jag känner mig enbart gammal när någon påpekar mitt utseende. I övrigt känner jag mig ung, stark och vacker. Som om jag inte behöver någon anti-age.

Vackrast i världen just nu måste vara Betty White!

2 thoughts on “Köp Anti-Age och bli……blåst?

  1. Jag tror inte på anti-rynk krämer. Det är nog andra faktorer som är viktigare. Vid 30 har jag svårt att tänka dig att du behöver oroa dig för att se gammal ut. Det blir värre sen. Vänta ska du få se 😉

  2. Jag förstår inte varför det är ett dåligt betyg att du ser ut som den ålder du är?

    Värre vore väl om du såg äldre ut i så fall?

    Jag tror mer på att dricka mycket vatten snarare än rynkkrämer. De är gjorda för att på kemisk väg få huden att svullna av irritation och på så sätt se ”ung” och ”frisk” ut, men ger cancer i längden… så jag skulle aldrig använda den…

    Att hålla sig från överdrivet solande är det viktigaste och snabbaste sättet att se ung ut.

    Hemikramar ♥

Kommentera

