Ich bin Eine Sunkmamma!

Ja alltså. Jag lånar uttrycket från Gimzan, som påstår att hon är Sunkmamma. Idag vaknade och kände bara ”SUNK”. Jag behöver duscha. Jag är ganska säker på att jag luktar illa. Men eftersom jag är ensam hemma med en bebis som inte kan prata så vet jag inte säkert. Men jag gissar, eftersom min kropp vägrar lyfta på mina armar i rent självförsvar.

Mitt hår.

Låt mig berätta om mitt hår.

Jag har lockigt hår. Typ á la pudel. Mitt hår skulle kunna få vilken 80-talshårdrockare som helst att gråta av avund. När det är välskött.

Det är det inte nu. Jag har inte ett skatbo i håret.

Jag har en koloni.

Som för krig – mot varandra. Hårborstarna har på något mystiskt sätt försvunnit. Jag tror de har emigrerat av rädsla för att tampas med mina tovor. Det är ok, jag förstår dom. Jag vill inte heller tampas med mitt hår förrän det har fått hälsa på duschen och extremt mycket balsam.

Jag blev för övrigt toppkommentator på Aftonbladet idag! Varför vet jag inte. Men jag gissar att det är för att jag är briljant på något sätt? Så måste det ju vara! Det var i diskussionerna om att skolan ska vara avgiftsfri som Aftonbladet insåg att jag är bäst och förärade mig en stjärna och epitetet ”toppkommentator”. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med äran? Duscha mig med den? Vad gäller min åsikt om avgiftsfri skola så tycker jag att den ska vara avgiftsfri. Det innebär att allt som sker inom skoltid ska ingå. Därmed obligatorisk frukt för barnen under skolan. Punkt. För det alltså.

I övrigt så mår jag inte så bra faktiskt. Jag har varit lite nere de senaste dagarna. Fastnat lite väl mycket i datorn. Shoppat lite för mycket via datorn och råkat ut för idiotförsäljare som ljuger om sina saker. Vilket gör mig matt. Fan alltså, jag lägger ner så mycket tid och möda på att ta hand om mina grejer för att sedan kunna sälja dom medan andra bara skiter i det, ljuger om skicket och sedan försöker sälja av det. Det är fanimej SISTA jävla gången jag handlar begagnat av någon utanför Tradera eller Blocket.

Jag tror jag ska hålla mig till få, nya saker istället. Så slipper jag bli besviken.

Så. Nu ska jag duscha.

One thought on “Ich bin Eine Sunkmamma!

Kommentera

