Det går trögt nu + gay

Sitter och kollar på mina auktioner på Tradera. Det går segt. Jag visste att jag inte skulle ha skrivit om hur man gör för att sälja bra, för då bara jinxar man det. Visst, de stiger, men det går långsammare än vad det brukar gå. Saker som jag trodde skulle bli jättepoppis har inte gått så bra alls. Ett par gravidbyxor jag la ut har knappt fått bud. Jag som tycker mig ha sett att gravidbyxor säljer bra. Kanske lika bra att spara dom?

Till vad, kan man ju undra? Vi ska ju inte ha mer bebisar. Eller?

Vi får se, vissa dagar känns det lätt som en plätt, andra dagar vill jag adoptera bort båda barnen.

Men SÅ får man ju inte skriva????? Jo, det får man visst. Jag tror båda barnen kommer att förstå när de själva får barn att ibland så är man inte rationell. 😉

Igår var Stortjej på disco! Hon hade roligt och åt hela tre påsar popcorn! Vart hon fick plats med dom är ett mysterium. Men kul hade hon iallafall. Hon skulle ha dansat med en kille där men han vågade inte dansa med tjejer tydligen. Så han dansade själv. Jag frågade om hon var kär i honom men hon nekade. Hon säger att hon tänker vänta med att bli kär tills hon är stor.

Hon ställer frågor hela tiden. Om allt.

”Mamma?”

”Mmm?”

”Kan en pojke gifta sig med en pojke?”

”Ja, det kan dom. En flicka med en flicka också!”

”Ok (fundersamt)”

Just det här med homosexualitet är lite underligt för henne ibland. Jag tror det har att göra med att hon blir matad med heterosexualitet hela dagarna.

Läser lite bloggar om Nova Star. För jag försöker förstå hypen kring märket. Jag köpte hem en manchester kjol amt en fin fleecetröja från Nova Star av en tjej på FB. 190kr inkl frakt. det var överkomligt tycker jag, eftersom jag vet att Nova Star är ett apdyrt märke. Men nu när jag fått hem det så undrar jag fortfarande var hypen är. I don´t get it. Det är en manchester kjol, söt – förvisso, men ändock en manchesterkjol? Inget speciellt. Blir perfekt till när Lilltjej börjar gå på våren och sommaren. Tydligen ska jeansen från Nova Star vara bra. Men 400kr för ett par babyjeans? Vet inte….något dyrt kanske? (Säger kvinnan som handlar Villervalla som en tok).

Kommentera

