En shopaholics bekännelser…

Jag gillade inte den boken. Den var inte ens igenkännande. Ok, jo lite….ska jag väl erkänna. Just det här tänket att jag SPARAR pengar genom att slösa pengar. Ett helt omöjligt argument. Det funkade när jag var….. 27 år gammal (3 år sedan ehem….). Men nu så börjar jag få koll på min ekonomi. Det svåraste är att sluta handla till tjejerna. Svårast SVÅRAST är att sluta handla till Lilltjej. Hon är min lilla docka. Allt sitter bra på henne!

Det jag stör mig mest på i boken är slutet.

SPOILER är skriven med vit text:

Hon lär ju sig för fan ingenting utan fortsätter med sin shopping. Hon slipper dessutom kronofogden eftersom hon är så…..söt…och lyckas få ett TV-jobb där hon ger råd till de som har problem med …….sin EKONOMI!!!

 

Skitslut!

Jag kommer skippa filmen känner jag.

 

 

 

 

 

Hamnade i en diskussion i en av grupperna jag är med i på Facebook där man kan sälja kläder. Jag orkar inte återge diskussionen i sin helhet men det handlar om shopping och jag kan bara säga att kvinnor snabbt blir kinkiga och elaka mot varandra när det handlar om shopping. Det är därför jag undviker H&M:s designsamarbete varje år.

 

Jag gillar faktiskt kläderna i den kollektionen, men jag kommer ändå inte åka till Gbg och trängas med fjortisar från kl 06:00 på morgonen för att få tag på ett plagg. Jag är inte längre en shopaholic….. 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

One thought on “En shopaholics bekännelser…

Kommentera

