Jag krossade dina fönster….

Det är något speciellt med Jazmine Sullivans låt ”Bust your windows”.  Den är härligt hämndfylld och ger mig tillfredsställelse på ett högre plan än säg – att förlåta – kan göra. Jag har inte haft någon som varit otrogen mot mig, inte direkt i allafall, eller som jag vet om. Det hon gör i videon kan tyckas galet och skrämmande. Men när någon sårat mig så är inte kramar det första jag tänker på. Det är urhjärnan som svarar med ilska och krav på hämnd.

Jag vet till exempel vad som skulle göra mest ont för min sambo (utöver barnen) och det skulle vara att förstöra hans datorer.

”Bust ya computers”? 🙂

Kommentera

