Bröllopsdilemman….

Jag har två klänningar hemma, redo för mitt bröllop. En är i balklänningform. Stor kjol och prålig. Jättevacker! Den andra är mer simpel, i spets, kort och söt. De båda klänningarna representerar var sin del i min personlighet. Det är ca 8 månader kvar till bröllopet och jag vet fortfarande inte vilken av dom jag ska ha. Eftersom den pråliga klänningen var ganska dyr så känner jag nästan att jag MÅSTE ha den. Den ser ändå mer ut som en brudklänning än den andra som kanske passar bättre för ett studentfirande. Jag är inte mycket för pråliga klänningar egentligen. Ju äldre jag blir desto mera märker jag att jag är en bekväm människa. Jag tycker höga klackar är snygga men obekväma. Tajta kläder är sexigt men gör att jag känner mig obekväm.

Bröllopet är ju ändå tänkt att spegla OSS! Det är vår kärlek till varandra som ska visas upp. JAG ska synas. På min stora dag vill jag vara mig själv så långt jag kan.

Men är jag en stor vacker, prålig klänning, eller är jag en söt och kort klänning?

4 reaktioner på ”Bröllopsdilemman….

  1. jag hade min vita fina långa på dagen i slottsparken och under middagen och på kvällen när dansen börjat och valsen var avklarad bytte jag till en kortare i ljus blå siden med silvrig schal….

    den var lättare att dansa i och att klä av fram på småtimmarna

    Så mitt tips är också att använda båda

Lämna en kommentar